
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie wprowadzi aktualizację oprogramowania we wszystkich mobilnych automatach biletowych – czyli urządzeniach znajdujących się w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.
Po wprowadzeniu zmian (od 12 listopada) automaty w pojazdach nie będą już obsługiwać kart KMK. Oznacza to, że nie będzie można kupić biletu okresowego, zapisać uprawnień Karty Krakowskiej ani odczytać danych z tych kart bezpośrednio w pojeździe.
Gdzie kupić bilety okresowe w Krakowie?
ZTP podkreśla, że wszystkie te funkcje nadal będą dostępne w pozostałych kanałach sprzedaży:
- w stacjonarnych automatach biletowych,
- w aplikacjach mobilnych,
- w Punktach Obsługi Pasażerów,
- oraz poprzez Elektroniczne Konto Pasażera (EKP).
Dlaczego wprowadza się zmiany?
Jak informuje Zarząd Transportu Publicznego, decyzja wynika z troski o bezawaryjność systemu sprzedaży i komfort pasażerów. Mobilne automaty z uwagi na ograniczenia techniczne nie były w stanie zagwarantować w pełni niezawodnego procesu zakupu biletów okresowych.
Dodatkowo, dane ZTP pokazują, że zakup biletów okresowych w pojazdach stanowił jedynie 1 proc. wszystkich transakcji realizowanych w automatach mobilnych.
Automaty w pojazdach – tylko bilety jednorazowe
Po aktualizacji automaty mobilne pozostaną dostępne wyłącznie do zakupu biletów jednorazowych – tzw. „do kasowania”. Jak podkreśla ZTP, takie było ich pierwotne przeznaczenie, a wprowadzone zmiany mają na celu przywrócenie ich podstawowej funkcji.
Te artykuły mogą Cię zainteresować:
Nieodpowiedzialny kierowca ujęty w Nowej Hucie
W sąsiedztwie Wawelu pojawi się zbiornik retencyjny
Lot z Wielkiej Brytanii zakończył z kajdankami na rękach – zatrzymanie na lotnisku




