
Zmieniona zostanie koncepcja dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Wydania decyzji środowiskowej dla projektu można się spodziewać pod koniec tego roku.
Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka będą budowane według nowych założeń. Dotychczasowy projekt sprzed niemal 13 lat wymaga zmodyfikowania – poinformował zastępca prezydenta Stanisław Kracik.
Najważniejsza zmiana to wprowadzenie trasy pod ziemię, do tuneli, zarówno od Wisły do ul. Grota-Roweckiego, co pozwoli na ochronę lasu łęgowego, jak i pod wzgórzem św. Bronisławy. W obecnych założeniach zasadnicza część trasy, ok. 80 proc. zostanie poprowadzone pod ziemią, co będzie zgodne ze zgłoszonymi przez mieszkańców w konsultacjach społecznych uwagami i postulatami.
Nowością jest również schowanie istniejącego rurociągu w budowanym pod rzeką tunelu oraz poprowadzenie kładki dla rowerzystów przy wykorzystaniu gotowych najazdów i przyczółków.
Wskazana jest również rezygnacja z budowy Kanału Krakowskiego oraz Trasy Balickiej, zwłaszcza wobec planów budowy metra oraz przewidzianego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trzeciego pasa obwodnicy w stronę lotniska w Balicach.
Zobacz także:
Nie będzie tymczasowego mostu nad Wisłą. Inwestycja jest za droga