Na tych krakowskich ulicach jest największe natężenie ruchu

Źródło UMK
Na tych krakowskich ulicach jest największe natężenie ruchu

Są już wyniki pomiaru natężenia ruchu, które zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa. Na których ulicach w mieście jest największe natężenie ruchu?

reklama

W czasie badania określono wielkość ruchu drogowego na trasach wlotowych do Krakowa, które nie zostały objęte Generalnym Pomiarem Ruchu w latach 2020 i 2021, realizowanym na zamówienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

reklama

Badanie wykazało, że największe natężenie ruchu pojazdów zmierzono na obwodnicy autostradowej miasta, na wysokości stopnia wodnego Kościuszki. W ciągu doby przejeżdża przez ten odcinek 92,5 tys. pojazdów. Kolejne z rzędu były: al. Powstańców Wielkopolskich i Śląskich z 73,5 tys., ul. Conrada (przy wiadukcie) – 68,8 tys., most Dębnicki – 68 tys. i ul. Opolska (w okolicy rzeki Białuchy) – 65,4 tys.

Najwięcej samochodów osobowych, najmniej rowerów na jezdni

W czasie pomiarów odnotowano, że największy odsetek samochodów przemieszczających się po Krakowie stanowią pojazdy osobowe (87,73 proc.). Stosunkowo dużo odnotowano również samochodów dostawczych (6,30 proc.) oraz samochodów ciężarowych z naczepami (2,48 proc.) Pozostałe kategorie pojazdów mają znikomy wpływ, a ich ogólny udział w ruchu w mieście nie przekracza 3 proc.

Rowery na jezdni oraz pojazdy wolnobieżne to kategorie, które występowały najrzadziej (odpowiednio 0,26 proc. i 0,04 proc.).

Celem bardziej optymalne zarządzanie ruchem

Głównym celem wykonanych pomiarów było uzupełnienie informacji m.in. na temat liczby wjeżdżających do miasta pojazdów w standardowym dniu roboczym. Realizacja tego celu powiązana jest z budową i kalibracją nowego Symulacyjnego Modelu Transportowego Aglomeracji Krakowskiej. System będzie stanowić narzędzie sprawniejszego i bardziej optymalnego planowania oraz zarządzania systemem transportu w Krakowie.

Badanie zrealizowano w ciągu jednego dnia. Jest zatem pewnym zobrazowaniem wielkości ruchu pojazdów wjeżdżających do miasta. Jego wyniki w powiązaniu z innymi danymi posłużą do stworzenia komputerowego modelu systemu transportowego, który w jak najlepszym stopniu odzwierciedla jego rzeczywisty obraz.

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności