Zarząd Dróg Miasta Krakowa testuje nowe rozwiązanie, które ma poprawić trwałość nawierzchni drogowej.
Od kilku dni na wysokości ul. Telimeny i Prostej, wymieniane są m.in. przejazdy przez torowisko tramwajowe. W tych miejscach mają zostać zastosowane prefabrykowane płyty torowe, co powinno znacząco polepszyć trwałość nawierzchni drogowej.
W przypadku ul. Telimeny zastosowano nowe rozwiązanie: prefabrykowane płyty torowe. Mogą one być stosowane w miejscach, w których ze względu na geometrię nie można używać standardowych prefabrykatów – podkreśla ZDMK
Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, będzie je można zastosować np. na Starym Mieście, gdzie łuki szyn są ekstremalnie małe. Zamiast standardowych prefabrykowanych płyt torowych, montowane będą wykonywane na zamówienie płyty, co powinno znacząco poprawić jakość nawierzchni drogowej, w szczególności na węzłach tramwajowych. Dotychczasowe rozwiązania nie pozwalały stosować prefabrykatów na węzłach oraz w łukach o małych promieniach. Nawierzchnia drogowa w tych newralgicznych miejscach powinna być dużo trwalsza. Uszkodzenia nawierzchni asfaltowej na węzłach jest bowiem jedną z bolączek, na którą skarżą się kierowcy.