![Estakada do remontu. Będą duże zmiany w organizacji ruchu [INFORMATOR]](https://cowkrakowie.pl/wp-content/uploads/2024/07/ESTAKADA-1024x765.jpg)
Fot. ZDMK
Spore utrudnienia w ruchu czekają na krakowskich kierowców. Drogowcy będą remontować estakadę w ciągu ulicy ul. Wita Stwosza.
reklama
Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował, że od najbliższego poniedziałku, 5 sierpnia planowane jest rozpoczęcie prac na estakadzie w ciągu ulicy Wita Stwosza. Kierowcy muszą przygotować się na sporo zmian w organizacji ruchu.
reklama
Zakres prac na obiekcie mostowym w ciągu ul. Wita Stwosza obejmuje m.in.: wymianę wyeksploatowanych urządzeń dylatacyjnych, wymianę nawierzchni asfaltowej wzdłuż dylatacji, naprawę powierzchni betonowej przyczółków z odtworzeniem powłok malarskich.
Etapy prac remontowych
- etap I – od 5 do 12 sierpnia br. W ramach tego etapu wykonane zostaną na najazdach do estakady dwie przełączki w istniejącym pasie rozdziału między jezdniami. Ten zabieg umożliwi wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednej stronie ulicy. Wykonanie przewiązki potrwa tydzień, w tym czasie zamknięte zostaną wewnętrzne pasy ruchu w obu kierunkach. Ograniczenie prędkości do 40 km/h.
- etap II – ok. 2 tygodnie – od poniedziałku, 12 sierpnia br. Prace na ul. Wita Stwosza – na jezdni wschodniej, w kierunku Alei Trzech Wieszczów – zajęte zostaną tu dwa pasy ruchu, ruch pojazdów zostanie skierowany na jezdnię w kierunku ronda Mogilskiego, na której będzie obowiązywać ruch dwukierunkowy. Ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- etap III – ok. 2 tygodnie Prace na ul. Wita Stwosza – na jezdni zachodniej, w kierunku ronda Mogilskiego – ruch pojazdów odbywać się jezdnią wschodnią z przekierowaniem ruchu przed obiektem (jak dla etapu II). Ograniczenie prędkości do 30 km/h.
- etap IV – ok. tydzień Prace wykończeniowe i likwidacja przełączek w ciągu ul. Wita Stwosza. Ograniczenie prędkości do 40 km/h. Przywrócenie stałej organizacji ruchu w ciągu ul. Wita Stwosza planowane jest 15 września br.Równocześnie, od 5 sierpnia wykonywane będą prace naprawcze przyczółków pod obiektem, nie będą one generować zmian w organizacji ruchu.