Trwają zaawansowane prace nad budową nowej linii tramwajowej na północy Krakowa. Jednym z większych wyzwań jest wybudowanie tunelu, który będzie miał ponad 1,2 km.
Tramwaje, które będą jeździć po nowej trasie do Mistrzejowic zjadą do tunelu. Całkowita długość odcinka tunelowego wyniesie 1230 m.
Jadąc w kierunku Mistrzejowic, tramwaj będzie zjeżdżać pod ziemię tuż przed rondem Młyńskim, pokona je w półotwartym wykopie, zatrzyma się na zagłębionym przystanku “Rondo Młyńskie”, a przed rondem Polsad wjedzie w tunel, gdzie zlokalizowany będzie podziemny przystanek “Rondo Polsad”. Na powierzchnię wyłoni się przed rondem Barei i dalej w stronę Mistrzejowic pojedzie już na powierzchni.
Inwestycja w liczbach
- Całkowita długość odcinka tunelowego wyniesie 1230 m.
- Największa różnica poziomu główki szyny względem terenu wyniesie ok. 12 m
- Wysokość w tunelu, po odliczeniu przestrzeni na sieć trakcyjną, wyniesie 4,5 m.
- Długość każdego podziemnego peronu wyniesie 65 m.
- Szerokość podziemnych peronów wyniesie 4,5 m.