Urząd Miasta Krakowa uruchomił nową usługę, dzięki której mieszkańcy mogą zgłaszać problemy i usterki występujące w mieście. To jednak nie wszystko.
Krakowski Portal Usług Miejskich dostępny jest już dla mieszkańców Krakowa. Ten system ma ułatwić kontakt z urzędem. Jak to działa?
Magistrat tłumaczy, że celu rejestracji zgłoszenia wystarczy wpisać krótki opis zdarzenia i podać adres, w którym ono wystąpiło, ale nie tylko! Można również zaznaczyć miejsce wystąpienia problemu na interaktywnej mapie i dołączyć wykonane zdjęcia. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, trafi ono do miejskich służb odpowiedzialnych za rozwiązywanie poszczególnych spraw. Portal umożliwi podjęcie działania natychmiast po otrzymaniu informacji o problemie lub potrzebie pilnej interwencji. Przedmiotem zgłoszenia może być np. uszkodzenie chodnika, zalegające śmieci, połamane drzewa czy awaria oświetlenia ulicznego.
Portal umożliwia także przekazanie pomysłów na poprawę warunków życia w naszym mieście np. dokonać zgłoszenia dotyczącego zainstalowania nowej ławki, karmnika dla ptaków albo postawienia dodatkowego kosza na śmieci.
Serwis dostępny jest pod adresem: kontakt.krakow.pl
Warto pamiętać, że wszystkie sprawy można również zgłaszać poprzez miejską infolinię pod nr 12 616 55 55.
Zobacz także: