Miasto wyjaśnia. Dlaczego lepszy jest bilet odległościowy, a nie przystankowy

Autor CowKrakowie.pl
Miasto wyjaśnia. Dlaczego lepszy jest bilet odległościowy, a nie przystankowy

W krakowskiej komunikacji miejskiej planowane jest wprowadzenie nowego biletu odcinkowego. Pojawiły się głosy sprzeciwu i propozycje biletu przystankowego. Zarząd Transportu Publicznego postanowił wyjaśnić dlaczego taka została podjęta decyzja.

reklama

Kilka dni temu informowaliśmy na łamach CowKrakowie.pl, o planowanym wdrożeniu nowego biletu w komunikacji miejskiej [cennik sprawdzicie tutaj].

reklama

Miasto tłumaczy dlaczego lepszym rozwiązaniem jest bilet odcinkowy, a nie przystankowy.

Wprowadzenie biletu przystankowego byłoby nieuczciwe w stosunku do znacznej części pasażerów – tłumaczą urzędnicy.

Dla przykładu, gdybyśmy chcieli pojechać z przystanku Prokocim Szpital do Placu Inwalidów, możemy wybrać linię tramwajową numer 13 i wtedy pokonamy 20 przystanków. Linię autobusową 144 lub 173, gdzie dojedziemy do Muzeum Narodowego po 13 przystankach (z  uwzględnieniem przystanków „Na żądanie” na których autobus nie zawsze się zatrzymuje) i będziemy musieli dokończyć podróż do Placu Inwalidów wykonując kolejne dwa przystanki innymi liniami. Łącznie cała podróż wyniesie 15 przystanków. Ostatnim rozwiązaniem jest skorzystanie z autobusowych linii przyśpieszonych, takich jak 301, 304, 503 czy 513 wtedy pokonamy tylko 8 przystanków, 9 przystanków w przypadku linii 513. Taryfa przystankowa tym samym wymusza na pasażerze znajomość całej siatki połączeń. Z drugiej strony, pasażerowie, na których przystankach nie zatrzymują się linie pośpieszne są stratni.

Miasto wykonując polecenie uchwały kierunkowej Radnych Miasta Krakowa przygotowało rozwiązanie aby pasażer nie płacił za czas spędzony w pojeździe dłuższy, niż wynika to z rozkładu jazdy, czy dłuższy poprzez pokonanie większej liczby przystanków. Taryfa odległościowa to ujęcie podróży w linii prostej z punktu A do punktu B, system ten sprawi, że opłata jest zależna od odległości i jest niezależna od korków czy innych utrudnień na trasie.

Zobacz także:

To będzie gratka dla fanów MPK. Dwie zajezdnie otworzą swoje bramy

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności