Mają wyzwanie przy budowie linii tramwajowej. Przesuwają koryto rzeki

Autor CowKrakowie.pl
Mają wyzwanie przy budowie linii tramwajowej. Przesuwają koryto rzeki

Spore wyzwanie mają ekipy budowlane nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Konieczna jest przebudowa Sudołu Dominikańskiego.

reklama

Projekt zakłada wyburzenie istniejącego fragmentu cieku Sudołu Dominikańskiego na odcinku od skrzyżowania ul. Młyńskiej z ul. Macieja Miechowity do połączenia z kanałem biegnącym od ronda Młyńskiego do rzeki Prądnik. W śladzie starego segmentu wybudowany zostanie tunel tramwajowy, a woda zostanie poprowadzona pod zachodnią jezdnią ul. Młyńskiej, równolegle do likwidowanej trasy. Długość przebudowywanego kanału wyniesie 388,65 m, a wraz z komorami ok. 400 m. 

reklama

Budowa nowego kanału

Kolejnym istotnym aspektem jest odpowiedni dobór materiałów budowlanych oraz technologii realizacji, które zapewnią trwałość i szczelność oraz umożliwią wykonanie przedsięwzięcia w warunkach miejskich zgodnie z założeniami harmonogramu.

Nowy kanał składa się ze 191 żelbetowych prefabrykatów o wymiarach wewnętrznych 3,00 x 2,25 x 2 m. Ciężar każdego z nich osiąga wartość 10,8 tony, to tyle co 200 kapibar! Każdy z elementów osadzany jest w specjalnie przygotowanym wykopie, zabezpieczonym wcześniej obudową ze szczelnych ścianek Larsena w świetle nowego kanału, a następnie precyzyjnie montowany do pozostałych segmentów.  

źródło Tramwaj do Mistrzejowic 

Zobacz także:

Odbędzie się spotkanie w sprawie organizacji ruchu na Prądniku Czerwonym

Zmniejszona zostanie częstotliwość kursowania tramwajów. To nie wszystko!

Planowana jest podwyżka cen za przejazd A4 Katowice-Kraków

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności