Już pół roku trwają prace przy budowie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. W ostatnich dniach wprowadzone zostały kolejne zmiany w organizacji ruchu. Co do tej pory zrobiono?
9 maja projekt linii tramwajowej do Mistrzejowic otrzymał zezwolenie na realizację. W tym okresie rozpoczęły się protesty mieszkańców w obronie drzew, które miały zostać wycięte na trasie inwestycji.
Od grudnia dostępny jest punkt informacyjny, gdzie mieszkańcy mogą uzyskać informacje dotyczące m.in. technologii budowy, postępu prac czy organizacji ruchu. Znajduje się on w okolicy skrzyżowania ulic Dobrego Pasterza oraz Strzelców i jest czynny w dni powszednie od godziny 8.00 do 16.00.
Warto zaznaczyć, że projekt zakłada budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków tramwajowych, które umiejscowiono:
- na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Meissnera,
- w rejonie ul. Ugorek,
- w rejonie skrzyżowań z ulicami Mieczysława Pszona i Kazimierza Chałupnika,
- w rejonie ronda Młyńskiego (przystanek podziemny),
- w rejonie ronda Polsadu (przystanek podziemny),
- w rejonie ronda Barei, przy ul. Dobrego Pasterza,
- przy ul. Dobrego Pasterza w rejonie ul. Krzesławickiej,
- przy ul. Bohomolca w rejonie ul. Kniaźnina,
- przy ul. Jancarza w rejonie Osiedla Oświecenia,
- na przebudowanej pętli Mistrzejowice.
Każdy przystanek będzie wyposażony w wiatę chroniącą przed słońcem i deszczem.
Do przystanków podziemnych okolicy Ronda Młyńskiego i Ronda Polsadu będzie się można dostać schodami tradycyjnymi, windami i schodami ruchomymi. W przestrzeniach podziemnych przewidziane są rampy i miejsca do wsiadania przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
12 grudnia na spotkaniu wykonawcy z przedstawicielami miast omówiono aktualne postępy prac.
Przez cały miesiąc prace koncentrowały się na budowie tunelu, którym będzie poprowadzona trasa tramwaju do Mistrzejowic, szczególnie na budowie stacji „Rondo Polsadu” oraz nowego kanału Sudołu Dominikańskiego.
Rozpoczęły się również prace na rondzie Młyńskim, obejmujące budowę:
- wykonanie wykopów wstępnych oraz platform roboczych dla budowy ścian szczelinowych stacji „Rondo Młyńskie” oraz komory rozjazdowej kolejnego etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju
- platform roboczych dla budowy wyjść ze stacji
- przekładki sieci uzbrojenia terenu kolidujących z budową konstrukcji tunelowej.
Co przed nami?
Co czeka nas w styczniu?
Od 11 stycznia wprowadzono modyfikacje w obowiązującej czasowej organizacji ruchu. Zmiany te obejmują fragment ul. Lublańskiej oraz al. Bora-Komorowskiego.
W styczniu głębiarka będzie kontynuować prace związane z głębieniem ścian szczelinowych pod stację „Rondo Polsadu”. Będą również prowadzone prace związane z budową platform roboczych dla stacji „Rondo Młyńskie” oraz budową nowego kanału Sudołu Dominikańskiego.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa licznych sieci podziemnych.