Ruszyły prace przy budowie nowego tunelu tramwajowego w Krakowie. W miejscu, gdzie powstanie podziemny przystanek „Rondo Polsad” pojawiła się nowa głębiarka o imieniu “Lucjan”.
Wykonawca budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic poinformował, że na terenie budowy przy rondzie Polsadu pojawiła się nowa głębiarka. Wznowiono prace przy budowie tunelu.
Po zakończeniu przygotowań terenu pod budowę tunelu, rozpoczyna się proces głębienia ścian szczelinowych. Ściany szczelinowe to żelbetowe konstrukcje wykonywane w wąskich szczelinach w gruncie, pełniące funkcję konstrukcyjnej obudowy tunelu. Ściany te nie tylko minimalizują wpływ wykopu na otoczenie, lecz także przejmują parcia gruntu i wód gruntowych. Wykopy sięgać będą ponad 20 metrów w głąb ziemi.
Konstrukcja ścian szczelinowych umożliwia efektywne przenoszenie znacznych obciążeń, co wpływa na stabilność całej budowli. Działa to nie tylko jako zabezpieczenie techniczne, ale także jako element, który minimalizuje zakłócenia w sąsiedztwie obiektu – zaznacza wykonawca
Nocne prace
Podczas budowy ścian szczelinowych konieczne jest wykonywanie ich w sposób ciągły, co obejmuje również roboty nocne. Nieprzerwany proces betonowania jest kluczowy dla osiągnięcia optymalnych rezultatów. Zastosowany sposób prowadzenia prac nie pozostawia możliwości przerywania betonowania, a wystąpienie takiej przerwy może skutkować poważnymi oraz trwałymi wadami konstrukcji i uniemożliwić zapewnienie wysokiej jakości robót.
Robotnicy zapewniają, że najbardziej uciążliwe prace – czyli głębienie ścian szczelinowych wykonywane jest w ciągu dnia.