Która sieć sklepów kusi najlepszą ofertą cenową produktów z tego sektora? Lidl, Biedronka czy Kaufland? Wszelkie wątpliwości rozwiewa badanie sporządzone na podstawie paragonów dodanych do aplikacji PanParagon.
W badaniu porównane zostały takie artykuły jak: czekolada mleczna, woda źródlana, mleko 2%, twaróg półtłusty, płatki owsiane górskie, pomidory krojone w puszce, majonez oraz mydło w płynie w opakowaniu do uzupełniania dozownika. Wszystkie porównywane produkty zostały dobrane w taki sposób, żeby występowały w takiej samej gramaturze czy pojemności.Należy zaznaczyć, że w badaniu uwzględnione zostały jedynie ceny regularne. Wszystko po to, by czasowe promocje nie zaburzyły ostatecznych wyników analizy.
Co zatem wynika z badania?
Starcie przegrywa portugalska sieć
Jak się okazało najtańsze zakupy w kategorii “marka własna” można zrobić w Lidlu. Kupując wszystkie ujęte w analizie produkty zapłacimy średnio 28 zł 49 gr. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland, w którym suma koszyka opiewała na kwotę 29 zł 26 gr. Pod względem cen artykułów marki własnej najdrożej wypadła Biedronka z wynikiem 29 zł 56 gr.
– Oferta cenowa marek własnych w przebadanych sieciach jest dość mocno wyrównana. Różnica w sumie koszyka składającego się aż z ośmiu produktów pomiędzy Biedronką i Lidlem wynosi niewiele ponad 1 złotówkę – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.– Są jednak takie artykuły, które najtaniej można kupić w Biedronce oraz takie, które najlepszą cenę mają w Kauflandzie czy też Lidlu – dodaje. Jakie to produkty?
Po czekoladę do Biedronki, a po majonez do Lidla
Eksperci z aplikacji PanParagon prezentują też ceny poszczególnych artykułów ujętych w badaniu. Jak pokazały dowody zakupu, w Biedronce najtaniej można kupić czekoladę mleczną (o 30 groszy taniej niż w Lidlu) oraz twaróg półtłusty (o 9 groszy taniej niż w Kauflandzie). Natomiast w Lidlu warto sięgnąć po półtoralitrową wodę źródlaną (20 groszy tańszą niż u konkurentów) oraz majonez marki własnej, który kosztuje aż 1 zł 20 groszy mniej niż w pozostałych sieciach ujętych w analizie. Po płatki owsiane górskie opłaca się udać do Kauflandu. W tym przypadku różnica w cenie względem innych sklepów wynosi 59 groszy na jednym opakowaniu.
– Warto zauważyć, że spośród wszystkich przebadanych produktów znajdziemy pozycje, które w każdej sieci kosztują tyle samo. Taka sytuacja dotyczy dwuprocentowego mleka, pomidorów krojonych w puszce oraz mydła w płynie – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. – Patrząc całościowo na wyniki naszego badana, trzeba zastanowić się czy przy tak niewielkich różnicach cenowych opłaca się jechać na drugi koniec miasta, by zrobić zakupy o 1 zł tańsze niż w sklepie, który mamy tuż obok. Może się okazać, że koszt paliwa i czas przeznaczony na podróż przedrażają całą “operację” – zauważa.
Szczegóły przedstawia poniższa grafika.