Tramwaj do Górki Narodowej cieszy się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Podano dane

Autor CowKrakowie.pl
Tramwaj do Górki Narodowej cieszy się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Podano dane

Minął pierwszy miesiąc funkcjonowania nowej linii tramwajowej na północy Krakowa. Nadal trwają roboty przy budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową.

reklama

 Z danych MPK SA wynika, że w pierwszym miesiącu funkcjonowania trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, na odcinku od przystanku „Papierni Prądnickich” do pętli „Krowodrza Górka P+R” z komunikacji tramwajowej skorzystało ponad pół miliona podróżnych.

reklama

Tramwaje linii nr 18 i 50 wykonały prawie 15 tys. kursów, a łączna liczba przejechanych kilometrów na trasie „Krowodrza Górka P+R” – „Papierni Prądnickich” wyniosła 62 500. W dni powszednie nowa linię obsługują 42 składy tramwajowe, a w weekendy – 20.

Wszystkie elementy największej infrastrukturalnej inwestycji Krakowa na północy mają zostać oddane do użytku jeszcze w tym roku. Aktualnie budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą to koszt rzędu 600 mln zł.

Zobacz również:

Rusza sezon grzewczy w Krakowie. Znamy termin

Umowa podpisana. Kraków będzie miał kolejną kładkę pieszo-rowerową nad Wisłą

Targi Książki Kraków 2023. Wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności