Minął pierwszy miesiąc funkcjonowania nowej linii tramwajowej na północy Krakowa. Nadal trwają roboty przy budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową.
Z danych MPK SA wynika, że w pierwszym miesiącu funkcjonowania trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, na odcinku od przystanku „Papierni Prądnickich” do pętli „Krowodrza Górka P+R” z komunikacji tramwajowej skorzystało ponad pół miliona podróżnych.
Tramwaje linii nr 18 i 50 wykonały prawie 15 tys. kursów, a łączna liczba przejechanych kilometrów na trasie „Krowodrza Górka P+R” – „Papierni Prądnickich” wyniosła 62 500. W dni powszednie nowa linię obsługują 42 składy tramwajowe, a w weekendy – 20.
Wszystkie elementy największej infrastrukturalnej inwestycji Krakowa na północy mają zostać oddane do użytku jeszcze w tym roku. Aktualnie budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą to koszt rzędu 600 mln zł.
Zobacz również:
Rusza sezon grzewczy w Krakowie. Znamy termin
Umowa podpisana. Kraków będzie miał kolejną kładkę pieszo-rowerową nad Wisłą
Targi Książki Kraków 2023. Wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne