To będzie mała rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej

Autor CowKrakowie.pl
To będzie mała rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej

Po 48 latach z zajezdni tramwajowej Nowa Huta zniknęły wszystkie wagony 105N wykorzystywane w ruchu regularnym. Realizowane przez ostatnie cztery lata dostawy 110 nowych Lajkoników zdecydowanie zmieniły krakowski tabor tramwajowy.

reklama

We flocie krakowskiego przewoźnika pozostało już tylko 8 składów potrójnych wagonów 105Na oraz 5 składów podwójnych 105Na. Wszystkie będą stacjonować tylko w zajezdni tramwajowej Podgórze. Niewiele więcej jest wagonów E1 i c3, które od dwóch tygodni stacjonują tylko w Nowej Hucie. MPK posiada 12 składów wagonów E1 i c3 oraz 8 wagonów E1. 

reklama

Realizowane przez ostatnie cztery lata dostawy 110 nowych Lajkoników zdecydowanie zmieniły krakowski tabor tramwajowy. Korzystają na tym pasażerowie, którzy podróżują komunikacją miejską w Krakowie. Obecnie nie ma już ani jednej linii, na której nie jeździłyby przynajmniej na części kursów tramwaje z niską podłogą.

Od poniedziałku, 25 września kolejna linia będzie obsługiwana wyłącznie nowoczesnym taborem niskopodłogowym i klimatyzowanym. Będzie to dojeżdżająca do Nowej Huty linia nr 22 (Borek Fałęcki – Kopiec Wandy).  

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności