Urząd Miasta Krakowa został laureatem ogólnopolskiego konkursu. Przyznano certyfikat „Przyjazny Urząd”.
„Przyjazny Urząd” jest konkursem jakości, w którym oceniane są instytucje administracji publicznej i ich jednostek organizacyjnych. Konkurs służy promocji urzędów administracji, zarówno rządowej, jak i samorządowej, wyróżniających się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem w działaniu oraz wysokim poziomem kompetencji zatrudnionych kadr.
Wyróżniono magistrat za działania podejmowane na rzecz zapewniania wysokiej jakości obsługi klienta, budowania w urzędzie kultury jakości oraz implementacji nowoczesnego modelu zarządzania publicznego. Nadrzędnym celem konkursu jest promowanie jednostek administracji publicznej o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie odnoszącym się do obsługi interesanta i jakości usług publicznych. Laureatów wybiera jury złożone z naukowców, pracujących m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.