
Mieszkańcy Krakowa cały czas walczą o drzewa, które mają zostać wycięte pod nową linię tramwajową do Mistrzejowic. Kilka dni temu odbył się protest przy ul. Młyńskiej, wcześniej pojawiły się plakaty na drzewach informujące o planowanej inwestycji i jej skutkach.
Przy budowie nowej trasy planowane jest usunięcie 1059 drzew – to nie podoba się mieszkańcom dlatego podjęli szereg działań, żeby je ocalić. Jednak czy musi dochodzić do aktów wandalizmu?
Baner informujący o budowie nowej linii tramwajowej, który znajduje się przy ul. Meissnera został zniszczony. Nieznany sprawca za pomocą spray-u naniósł napis broniący drzew. Warto wspomnieć, że 1 czerwca, teren pod budowę został oficjalnie przekazany partnerowi prywatnemu – generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak. Pierwsze prace przygotowawcze będą toczyć się w miejscach, które nie budzą wątpliwości mieszkańców.
2 czerwca mieszkańcy zorganizowali protest. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.
Pozostałe obszary zostaną poddane dyskusji – w tym celu zorganizowanych zostanie pięć spotkań.
Spotkania online zaplanowano w terminach:
- pierwsze, 12 czerwca br., godz. 17.00 – dla rejonu od ronda Młyńskiego do ronda Barei, link: https://bit.ly/spotkanie-tramwaj-1
- drugie, 13 czerwca br., godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów parzystych, https://bit.ly/spotkanie-tramwaj-2
- trzecie, 14 czerwca br., godz. 17.00 – dla rejonu ul. Meissnera, po stronie numerów nieparzystych, https://bit.ly/spotkanie-tramwaj-3
- czwarte, 15 czerwca br., godz. 17.00 – dla rejonu od ronda Barei do ul. Dobrego Pasterza, https://bit.ly/spotkanie-tramwaj-4
- piątek, 16 czerwca br., godz. 17.00 – dla rejonu od ul. Dobrego Pasterza do pętli w Mistrzejowicach https://bit.ly/spotkanie-tramwaj-5
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Tak wygląda zniszczony baner:



-
Takie show odbędzie się pierwszy raz w TAURON Arenie Kraków
Takiego wydarzenia w TAURON Arenie Kraków jeszcze nie było. W kwietniu przyszłego roku w K… -
To będzie mała rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej
Po 48 latach z zajezdni tramwajowej Nowa Huta zniknęły wszystkie wagony 105N wykorzystywan… -
Nadchodzą ważne zmiany w organizacji ruchu. Dotkną również pasażerów komunikacji miejskiej
Uwaga kierowcy! Wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu w rejonie mostu Dębnickiego.…