Można już korzystać. abp Marek Jędraszewski pobłogosławił nową inwestycję

Metropolita krakowski abp Marek Jędraszewski pobłogosławił zmodernizowaną linię kolejową. Od soboty, 10 czerwca, piesi i rowerzyści mogą już korzystać z przeprawy przez Wisłę na wysokości dzielnic Zabłocie oraz Grzegórzki i Kazimierz. Natomiast od niedzieli, 11 czerwca, wraz z korektą rozkładu jazdy pociągów, wiele zmieni się na Krakowskim Węźle Kolejowym. Pociągi pomiędzy dwoma największymi stacjami pojadą po czterech torach. 

reklama

W uroczystości wzięli udział m.in.: minister infrastruktury Adam Adamczyk, wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka, prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Grzegorz Kurdziel oraz przedstawiciel CINEA Filip Skawiński.

reklama

Metropolita krakowski abp Marek Jędraszewski pobłogosławił zmodernizowaną linię kolejową. Uroczystość wieńczyła sześcioletnią budowę, w wyniku której oddano do użytku Krakowa drugą parę torów, przecinających miasto. Elementem niezbędnym do uruchomienia wszystkich torów w centrum Krakowa jest oddanie do użytku ostatniego z trzech mostów kolejowych wybudowanych nad Wisłą, w sąsiedztwie przystanku Kraków Zabłocie. Na nowej przeprawie powstał tor kolejowy, droga dla rowerów i kładka dla pieszych. Nową infrastrukturę PLK SA zaplanowały tak, by mogły z niej korzystać również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.

Obok mostu wybudowano wygodne najazdy oraz schody. Zwiększy się dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a krakowianie zyskali dodatkowe miejsce do przechodzenia na drugą stronę rzeki.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA zmieniła centrum Krakowa. Żeby znaleźć miejsce na dwa nowe tory w miejscu XIX-wiecznego nasypu powstały estakady kolejowe o długości 700 merów. Uzyskana dzięki temu przestrzeń pod linią kolejową zostanie zagospodarowana z korzyścią dla krakowian. Powstaną nowe ciągi komunikacyjne, miejsca do odpoczynku i rekreacji. Nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową zmieniły się wiadukty kolejowe – zostały powiększone, by zmieścić dodatkowe tory. Prace wykonywane były z dbałością o historyczne szczegóły. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z 'dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej
Fot. Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej
Fot. Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej
reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności