
Dziś nie jest trudno okrzyknąć się mianem grafika. Wystarczy sprawdzić, ile darmowych programów do obróbki obrazów dostępnych jest w sieci, by aż zaklasnąć w dłonie z radości. To w końcu dużo korzystniejsza alternatywa, bo pozornie pozwala promować firmę bez wydawania większych pieniędzy. Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Warto poznać różnice pomiędzy profesjonalną a amatorską grafiką. Jakie to są?
Nie program, a wiedza i doświadczenie grafika
Z faktami ponoć się nie dyskutuje, a w marketingu fakty są takie, że klienci kupują oczami. To nic innego, jak właśnie obrazy przemawiają do nich najbardziej i eksperci podkreślają, że to sekundy decydują o tym, czy klient zainteresuje się danym produktem bądź usługą. W kilka sekund nikt nie przeczyta nawet krótkiego tekstu, ale zwróci uwagę na obraz, na kolor, czcionkę czy detal, który go zainteresuje. Nawet rozbudowany program do darmowej obróbki grafiki nie zapewni tutaj szerokiego pola do działania. Zresztą nie chodzi tylko o możliwość docięcia kadru czy zmiany koloru, ale o przepływ myśli i takie działanie, która spotka się z akceptacją i zainteresowaniem użytkowników. Tu potrzeba więc pomysłów i wizji, a tego nie zapewni program, ale właśnie zdolny grafik. To za jego zasługą katalogi będą czytelne, a logo firmy przykuwające uwagę. Projekty, które są niedopracowane, niespójne bądź nie przyciągają wzroku konkretnym bodźcem, zwyczajnie przenikają bez echa. Wniosek nasuwa się sam, że taka reklama nie przyniesie zysków, a firma nie zdobędzie zaufania wśród większej ilości konsumentów.
Inwestycja w grafiki, które zwracają się z nawiązką
Każda firma, która nie notuje pożądanych zysków na rynku, bądź obserwuje, jak klienci chętniej korzystają z usług konkurencji, przede wszystkim powinna zrewidować swoje grafiki i materiały reklamowe. To najczęściej bowiem w nich tkwi sedno problemu. Jeśli potrzebne jest wprowadzenie świeżych koncepcji, to zdecydowanie sprawdzonym partnerem będzie właśnie profesjonalne studio graficzne, które sprawi, że firma będzie stopniowo odzyskiwać właściwą pozycje na rynku. Jak to wygląda w praktyce?
Załóżmy, że firma wykonała we własnym zakresie projekt ulotki. Wykonanie projektu często nie wiąże się z żadnymi kosztami, trzeba jedynie pokryć wydatki związane z drukiem materiałów. W zależności od formatu czy gramatury papieru, cena druku może kosztować od 5 do 40 groszy za ulotkę. Przy nakładzie 1000 sztuk, inwestycja wyniesie więc od 50 do 400 złotych. Niewiele, ale taki wydatek może być dla firmy stratą, jeśli ulotki nie będą intrygować klientów oraz nie spełnią swojego zadania. Projekt ulotki w profesjonalnym studiu graficznym, to koszt mniej więcej 350 złotych. Jeśli jednak przygotuje ją specjalista od grafiki, to można mieć pewność, że taka ulotka wprowadzi sporo dobrego do firmy. Telefony nie będą milknąć, skrzynka mailowa wypełni się zleceniami, a w internecie pojawią się pozytywne komentarze. To będzie więc dobrze zainwestowane 350 złotych, zwłaszcza że taki projekt można wykorzystywać przez wiele lat. Wystarczy tylko wprowadzić na ulotce bardziej ogólne i chwytliwe informacje na temat firmy.
Ile czasu kosztuje wykonanie grafiki?
Stara zasada głosi, że specjalista od wszystkiego, jest tak naprawdę specjalistą od niczego. I coś w tym jest, bo nawet jeśli programy do grafik są intuicyjne, a przez to łatwe w obsłudze, to jednak pochłaniają sporo czasu na ich obsługę. Co w tym czasie mógłby zrobić przedsiębiorca? Pewnie wiele innych przydatnych czynności, jednak nie może, bo właśnie męczy się ze zmianą koloru albo nie wie jak stworzyć układ wizytówki i po raz dziesiąty próbuje wdrożyć inny wariant. Wystarczy przejrzeć cennik profesjonalnego biura graficznego, by wiedzieć, że takie projekty można zlecić specjalistom, a w tym czasie wykonać zadania, których zwyczajnie nie przejmie firma outsourcingowa.
-
Takie show odbędzie się pierwszy raz w TAURON Arenie Kraków
Takiego wydarzenia w TAURON Arenie Kraków jeszcze nie było. W kwietniu przyszłego roku w K… -
To będzie mała rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej
Po 48 latach z zajezdni tramwajowej Nowa Huta zniknęły wszystkie wagony 105N wykorzystywan… -
Nadchodzą ważne zmiany w organizacji ruchu. Dotkną również pasażerów komunikacji miejskiej
Uwaga kierowcy! Wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu w rejonie mostu Dębnickiego.…
-
Takie show odbędzie się pierwszy raz w TAURON Arenie Kraków
Takiego wydarzenia w TAURON Arenie Kraków jeszcze nie było. W kwietniu przyszłego roku w K… -
To będzie mała rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej
Po 48 latach z zajezdni tramwajowej Nowa Huta zniknęły wszystkie wagony 105N wykorzystywan… -
Nadchodzą ważne zmiany w organizacji ruchu. Dotkną również pasażerów komunikacji miejskiej
Uwaga kierowcy! Wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu w rejonie mostu Dębnickiego.…