Zarząd Transportu Publicznego przejmuje od MPK dotychczasowe Punkty Sprzedaży Biletów. Również będzie prowadzić uzupełniającą kontrolę biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.
Od lipca 2023 roku Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie będzie zarządzać Punktami Sprzedaży Biletów. Przejmie je od MPK oraz przekształci w Punkty Obsługi Pasażerów.
Przerwa techniczna
W związku z przejęciem Punktów Sprzedaży Biletów i przekształceniem ich w Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie (POP KMK), a także z powodu konieczności przeprowadzenia niezbędnych prac organizacyjnych, w piątek 30 czerwca oraz poniedziałek 3 lipca 2023 r. wszystkie punkty będą nieczynne. Dodatkowo Punkt Obsługi Pasażerów przy Dworcu Głównym Wschód zostanie przeniesiony obok nowej lokalizacji Punktu Obsługi Klientów Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej. W lipcu ten punkt będzie nieczynny.
W Punkcie Obsługi Pasażerów KMK dostępne będą m.in. następujące usługi:
- przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej,
- doładowanie kart miejskich biletami okresowymi,
- wyrabianie duplikatów kart mieszkańca ze zdjęciem,
- rozpatrywanie reklamacji dotyczących kart miejskich.
Nowa kontrola biletów
Organizator transportu jakim jest ZTP, ma prawo do prowadzenia w pojazdach KMK dodatkowych kontroli dokumentów przewozu, nie objętych zakresem Umowy z obecnym Wykonawcą tj. firmą Rewizor. Dlatego ZTP zdecydowało się o uruchomieniu własnej, dodatkowej kontroli biletów. W lipcu część kontrolerów (bezpośrednio z ramienia ZTP) będzie również wykonywać czynności kontrolerskie w pojazdach KMK.