
Od najbliższego poniedziałku,5 grudnia Urząd Miasta Krakowa zmienia godziny obsługi mieszkańców we wszystkich lokalizacjach do godz. 15.30. W ten sposób miasto chce zmniejszyć rachunki za prąd.
Większość usług świadczonych dotychczas w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa w godzinach popołudniowych będzie można zrealizować w Punktach Obsługi Mieszkańców funkcjonujących w galeriach handlowych (Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61; Galeria Bonarka City Center, ul. Kamieńskiego 11; Galeria Serenada, al. Bora-Komorowskiego 41), które będą teraz otwarte od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00-18.00.
Składanie wniosków do CEIDG dotyczących założenia firmy przez osoby fizyczne, zmiany danych, zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej oraz zamknięcia firmy będzie możliwe w godzinach popołudniowych wyłącznie w POM – Galeria Serenada od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00-18.00.
Pozostałe usługi będą świadczone na dotychczasowych zasadach w godzinach od 7.40 do 15.30.
Przypominamy, że kontakt z Urzędem Miasta Krakowa w przypadku niektórych spraw, odbiór przez strony dokumentów, których nadawcą jest Urząd, prowadzony jest także za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24:
- bezpłatny odbiór przesyłek odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. Bohdana Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
- nadawanie przez mieszkańców przesyłek do Urzędu Miasta Krakowa odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty
- umieszczenie przesyłki w jednym z paczkomatów lub w jakimkolwiek innym paczkomacie InPost zlokalizowanym na terenie Krakowa.
Od 5 grudnia odbiór dowodu osobistego w stałych lokalizacjach tj. al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielicka 28a i os. Zgody 2 będzie możliwy wyłącznie do godziny 15.30. Nie będzie obsługi popołudniowej, a więc obsługa klientów będzie prowadzona wyłącznie do godz. 15.30.
WAŻNE: W galeriach handlowych nie można odebrać dowodu osobistego.
W galeriach można załatwić sprawy z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:
- Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, I piętro, lokale nr 157 i 193 (vis a vis Poczty)
- dokonanie zameldowania i wymeldowania
- złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy al. Powstania Warszawskiego 10 do godz. 15.30)
- Galeria Bonarka, ul. Kamieńskiego 11, poziom 1; lokal G 26
- dokonanie zameldowania i wymeldowania
- złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy ul. Wielickiej 28a do godz. 15.30)
- Galeria Serenada, ul. Bora-Komorowskiego 41, poziom 2; lokal B-213
- dokonanie zameldowania i wymeldowania
- złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy os. Zgody 2 do godz. 15.30)
- składanie wniosków do CEIDG w zakresie: założenia działalności gospodarczej, zmiany danych firmy zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej, zamknięcia firmy
- potwierdzanie profilu zaufanego.
Sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:
- Galeria Bronowice
- przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
- przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
- Galeria Bonarka
- przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
- przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
- Galeria Serenada
- przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
- przyjmowanie wniosków i odbiór praw jazdy.