Ułatwienia dla pasażerów komunikacji miejskiej

Ułatwienia dla pasażerów komunikacji miejskiej

MPK SA w Krakowie wprowadziło nowe funkcje na stronie elektronicznego konta pasażera. To kolejne ułatwienie dla wielu osób.

Pierwszym wprowadzonym udogodnieniem, z którego można korzystać od 21 grudnia jest to, że pasażerowie nie muszą już wysyłać do MPK maila z prośbą o przesłanie faktury za kupowane bilety. Mogą ją samodzielnie pobrać na portalu eKP. Taka możliwość będzie dotyczyć biletów okresowych kupowanych w okresie ostatnich trzech miesięcy. Faktury będzie można pobierać także na firmę, pod warunkiem posiadania konta w eKP.

Kolejne udogodnienia

Kolejne ułatwienie ucieszy osoby, które kupują bilety okresowe na jedną linię. Od teraz nie trzeba już przychodzić do Punktu Sprzedaży Biletów, aby na tym bilecie zmienić numer linii. Będą to mogli samodzielnie zrobić na portalu eKP (warunkiem jest brak zapisanego biletu na karcie plastikowej).  

Równie  istotna dla wielu pasażerów będzie także możliwość zmiany nośnika, na którym kupują bilety. Portal eKP daje bowiem możliwość samodzielnej zmiany tego nośnika z aplikacji na kartę plastikową lub odwrotnie (zmiana nie będzie możliwa, jeżeli bilet będzie fizycznie zapisany na karcie plastikowej). W przypadku osób, które są zameldowane w Krakowie i płacą tu podatki zmiana jest możliwa między nośnikami biletu wskazanymi we wniosku o przyznanie statusu mieszkańca, a więc z aplikacji mKK na plastikową Kartą Krakowską lub odwrotnie. 

Użytkownicy eKP zyskali także dostęp do historii zakupu wszystkich swoich biletów okresowych zapisanych na każdym z nośników, zarówno elektronicznych jak i kartach plastikowych. Dotyczy to m.in. zakupu, płatności, zapisywania biletu w automacie, zwrotu, zmiany linii, przenoszenia na inny nośnik, zwrotów środków płatniczych.

Zwrot biletu okresowego

Dzięki eKP pasażer sam może zwrócić bilet okresowy przy zachowaniu obowiązujących zasad (zwrot biletu okresowego jest możliwy na 16 dni przed końcem jego ważności).

Strona eKP jest portalem, który pełnił funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępna poprzez stronę internetową i jej zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności