Podsumowana została akcja Zima” 2021/2022 w Krakowie. W porównaniu do ubiegłego sezonu, który to zapisał się jako najdroższy w historii Krakowa, tegoroczny był przeciętna pod tym względem. Całkowity koszt akcji wyniósł 28,1 mln zł.
reklama
Podczas sezonu zimowego, który trwał 183 dni przez:
reklama
- 88 dni podejmowane były działania w ramach akcji „Zima”,
- 41 dni występowały opady śniegu,
- 29 dni występowały oblodzenia (często o charakterze lokalnym),
- 4 dni prognozowane były opady śniegu, które nie wystąpiły,
- 14 dni prognozowane były oblodzenia (marznący deszcz, zamarzanie mokrych nawierzchni), które nie wystąpiły,
- 68 dni nastąpiło przejście temperatury przez próg 0°C, w tym w trakcie 29 dni spadek temperatury poprzedzony był opadami deszczu, deszczu ze śniegiem lub śniegu (mokra nawierzchnia),
- 12 dni temperatura utrzymywała się poniżej 0°C przez całą dobę.
Na walkę z zimową aurą zużyto 13,6 tys. ton soli drogowej, 2,3 tys. m3 solanki, 5,9 tys. ton piasku i 687 ton chlorku wapnia. Do dyspozycji MPO Kraków było łącznie 265 jednostek sprzętowych, w tym:
- 73 solarki
- 39 jednostek do utrzymania chodników
- 42 zespoły do utrzymania obiektów inżynierskich
- 9 zespołów do wywozu śniegu
- 58 jednostek do utrzymania jezdni
- 38 zespołów do utrzymania terenów wewnątrz-osiedlowych
- 6 zespołów do utrzymania chodników w SPP
W akcję „Zima” jak o roku zaangażowane były wszystkie merytoryczne jednostki i spółki miejskie:
- MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
- Wodociągi Miasta Krakowa – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
- ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
- Straż miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
- ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych