Od 28 marca została przywrócona działalność Punktów Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych: CH Bonarka, Galerii Bronowice i CH Serenada. Punkty będą działały od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00 – 18:00.
Przypominamy, że w pozostałych punktach obsługa mieszkańców Krakowa w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych odbywa się w tymczasowo zmienionych godzinach – od 7.40 do 15.30. Natomiast wydziały: Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Podatków i Opłat, ds. Przedsiębiorczości i Innowacji oraz Urząd Stanu Cywilnego.
Pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych obsługują mieszkańców w lokalizacjach przy al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2 i ul. Wielickiej 28a, w godz. od 7.30 do 15.30.
Z kolei pracownicy UMK – w ramach wymienionych usług – realizują obsługę bezpośrednią w każdy powszedni dzień tygodnia w godzinach 7.40–18.00:
- w zakresie Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:
- rejestracja pojazdów
- złożenie wniosku o rejestrację pojazdu
- odbiór dowodu rejestracyjnego
- adnotacje, zbycia, nabycia, wyrejestrowania itp.
- prawa jazdy
- odbiór uprawnień do kierowania pojazdem
- złożenie wniosku o prawo jazdy
- założenie profilu kandydata na kierowcę
- rejestracja pojazdów
- w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
- rejestracja urodzeń
- rejestracja zgonów
- sprawy związane z zawarciem związku małżeńskiego
- wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego
- przyjmowanie oświadczeń, w tym m.in. o uznaniu ojcostwa, powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego
- realizacja ceremonii przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński zgodnie z przyjętymi zgłoszeniami i harmonogramem
- w zakresie Wydziału Podatków i Opłat:
- obsługa kas (w godz. 7.40–17.45)
- w zakresie Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji:
- funkcjonowanie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy (tylko w pierwsze dni tygodnia).