Urząd Miasta Krakowa zachęca do korzystania z Paczkomatów Urząd 24

Urząd Miasta Krakowa zachęca do korzystania z Paczkomatów Urząd 24

Mieszkańcy Krakowa mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomatach. Pozwalają one odebrać dokumenty bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Już pięć wydziałów Urzędu Miasta Krakowa realizuje usługę InPost Urząd 24 polegającą na dostarczaniu mieszkańcom Krakowa dokumentów poprzez paczkomaty usytuowane bezpośrednio przy pięciu lokalizacjach UMK – na ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Mogilskiej 41 ul. B. Zaleskiego 23 (ul. Grunwaldzka 8). Łącznie krakowianom doręczono w roku ubiegłym 3057 dokumentów, a w roku bieżącym (do końca sierpnia) ponad 9 500 dokumentów.

Mieszkańcy przysłali do UMK blisko 500 przesyłek. Skorzystanie z tej formy odbioru i przesyłania dokumentów ma wiele istotnych zalet dla mieszkańców: możliwość odbioru dokumentów przez dwie doby w paczkomacie o dowolnej godzinie, brak kolejek, brak konieczności umawiania się na wizytę, a także brak konieczności kontaktu z pracownikami UMK.

Mieszkaniec jest powiadamiany SMS-em oraz e-mailem o tym, że dokument jest gotowy do odbioru w paczkomacie. Warto zaznaczyć, że Kraków jako pierwszy spośród największych polskich miast, uruchomił usługę „paczkomatową” dla klientów magistratu.

Lista dokumentów możliwa do odbioru z paczkomatu:

Z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:

  • zaświadczenia z zakresu kompetencji Wydziału Spraw Administracyjnych
  • udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL oraz Rejestru Dowodów Osobistych
  • odpowiedzi na pisma ogólne kierowane do Wydziału Spraw Administracyjnych oraz dokumenty, których odbiór nie wymaga potwierdzenia własnoręcznym podpisem.

Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego:

  • odpisy z aktów stanu cywilnego po sporządzeniu aktu urodzenia / małżeństwa.

Z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:

  • dodatkowa tablica rejestracyjna na bagażnik
  • wymieniony dowód rejestracyjny z powodu braku miejska na badanie techniczne
  • wtórnik dowodu rejestracyjnego
  • wtórnik karty pojazdu
  • wtórnik tablic rejestracyjnych
  • wymieniony dowód rejestracyjny, jeśli istnieją zmiany w dowodzie powodujące konieczność
  • wtórnik prawa jazdy
  • wtórnik pozwolenia na kierowanie tramwajem
  • profil kandydata na kierowcę
  • międzynarodowe prawo jazdy
  • wpis kwalifikacji zawodowej (kod 95 – pod warunkiem wcześniejszego zwrotu dotychczasowego prawa jazdy).

Z zakresu Wydziału Geodezji:

  • dokumenty dot. uzgodnienia dokumentacji projektowej
  • materiały z zasoby geodezyjno-kartograficznego (mapy, wypisy, wyrysy)

Z zakresu Wydziału Architektury i Urbanistyki:

  • dzienniki budowy

W celu przesłania dokumentów do urzędu, należy wejść na stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnić formularz, dokonać opłaty oraz włożyć przesyłkę do paczkomatu na terenie Krakowa.

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności