Ku przestrodze! Chciał sprzedać namiot – stracił 10 tys. złotych

Kilka dni temu, na policję zgłosił się mężczyzna, który został oszukany przez kupującego. Pokrzywdzony wystawił na sprzedaż namiot w internetowym serwisie ogłoszeniowym, po czym otrzymał wiadomość od osoby zainteresowanej ofertą, z prośbą o możliwość zakupu z dostawą. Mężczyzna jeszcze nigdy z niej nie korzystał, ale oferent szybko zaproponował „pomoc”. Przekonywał, że wystarczy kliknąć w link, który przesłał mu w wiadomości na komunikatorze w telefonie.

Dzięki temu sprzedający miał w łatwy sposób potwierdzić zrealizowaną transakcję i otrzymać pieniądze. Po tym jak mężczyzna wszedł na podlinkowaną stronę, w formularzu wpisał swoje dane, w tym numer i kod PIN karty płatniczej, na którą rzekomo miały być przelane środki. Kilka godzin później pokrzywdzony zalogował się do bankowości mobilnej i zauważył, że na jego koncie brakuje pieniędzy. Wtedy okazało się, że padł ofiarą oszusta, który będąc w posiadaniu danych z fałszywego formularza, wypłacił łącznie 10 tys. złotych z bankomatu na terenie Dolnego Śląska.

Z kolei o dużym szczęściu może mówić sądeczanka, która omal nie straciła swoich oszczędności. Przestępcy zadziałali dokładnie w ten sam sposób – osoba zainteresowana kupnem wystawionego w Internecie przez kobietę stroju kąpielowego, poprosiła, by ta kliknęła w przesłany w wiadomości link i podała swoje dane do internetowego konta bankowego Dzięki temu, cyberoszuści bez jej wiedzy zalogowali się na jej konto i zaciągnęli w banku kredyt w wysokości 23 tys. złotych. Pożyczone pieniądze najpierw trafiły na rachunek kobiety, z którego później miały zostać przelane na konto przestępców, jednak do tego nie doszło, ponieważ sądeczanka przeczytała smsa z banku o tej operacji i bardzo szybko zareagowała, włączając blokadę środków na rachunku.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności