CERT Polska ostrzega. Nie daj się naciągnąć fałszywej infolinii banku

CERT Polska ostrzega. Nie daj się naciągnąć fałszywej infolinii banku

CERT Polska ostrzega przed oszustami, którzy podają się za pracowników banków.

Zespół CERT Polska coraz częściej obserwuje próby oszustwa, w których osoby podające się w rozmowie telefonicznej za pracowników banków próbują namówić rozmówców do podania wrażliwych danych albo instalacji oprogramowania do zdalnego dostępu.

Preteksty używane przez oszustów to między innymi:

  • wymagana weryfikacja ostatniego przelewu, informacja o włamaniu na konto i zablokowanym rachunku, obietnica wysokich zysków, pomoc w inwestycjach i zakupie kryptowalut, konieczność wykonania przelewu, aby zapobiec oszustwu i utracie środków.

Udostępnienie swoich danych uwierzytelniania do bankowości internetowej, kodu jednorazowego albo kodu BLIK, danych karty płatniczej czy instalacja oprogramowania typu Anydesk lub Teamviewer pozwoli przestępcom uzyskać dostęp do rachunku i ukraść wasze pieniądze – alarmuje CERT

Pracownicy banków, organów ścigania czy urzędnicy nigdy nie będą do was dzwonić i prosić o podanie haseł ani wymuszać instalacji jakichkolwiek programów. Nawet jeżeli numer przychodzący jest taki sam jak infolinia waszego banku, rozłączcie się i sami zadzwońcie na numer infolinii.

Wszystkie przypadki podejrzanych wiadomości możecie zgłosić na stronie: https://incydent.cert.pl.

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności