Trwa audyt rowerowy dla linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Trwa audyt rowerowy dla linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Zarząd Inwestycji Miejskich informuje, że trwa audyt rowerowy dotyczący rozwiązań projektowych dla linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Azory.

W przygotowaniu jest dokumentacja projektowa potrzebna dla uzyskania zgód administracyjnych na realizację linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory. Na zlecenie ZIM, materiały opracowuje firma Sweco Consulting Sp. z o.o. z Poznania.

Dotychczas uzyskano mapę do celów projektowych, określono szczegółowo zakres inwestycji i koniecznych do wykonania projektów branżowych, uzyskano warunki techniczne, wykonano prace geologiczne. Projektant przygotował też numeryczny model terenu oraz koncepcję P&R wraz z zagospodarowaniem i pętli „Azory” wraz z zadaszeniem.

Obecnie wykonawca przygotowuje projekt budowlany, trwają także prace nad uregulowaniem stanu prawnego działek.

W ramach tych prac, niedawno złożony został też wniosek o uzyskanie audytu rowerowego dla przedsięwzięcia. Z materiałem zgromadzonym w trakcie przygotowywania zadania można się zapoznać na tej stronie internetowej

Po uzyskaniu audytu rowerowego, kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o uzyskanie decyzji na realizację zadania, która powinna zostać wydana jeszcze w tym roku.

Zgodnie z założeniem, nowa linia tramwajowa będzie miała ok. 2,1 km długości i 4 pary przystanków tramwajowych. W ramach projektu przewidziano też parking P+R w rejonie węzła ul. Weissa na około 200 pojazdów z możliwością rozbudowy, a także wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym do Bronowic, w rejon ul. Chełmońskiego. Linia tramwajowa ma się kończyć na zadaszonej pętli tramwajowej przy ul. Weissa. Wśród elementów zadania są też liczne rozwiązania rowerowe.

Warto podkreślić, że projektowana obecnie linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju Krowodrza Górka – Azory wchodzi w skład pakietu zadań infrastrukturalnych realizowanych i planowanych do realizacji przez Miasto w północnej i północno-zachodniej części Krakowa. Wraz z takimi przedsięwzięciami jak budowana już linia KST do Górki Narodowej, czy przygotowywanymi liniami do Bronowic czy pomiędzy Azorami a Cichym Kącikiem, będzie stanowić domknięcie systemu tramwajowego na północy.

Źródło ZIM

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności