Północna Obwodnica Krakowa. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności

Północna Obwodnica Krakowa. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności

Wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej („zrid”) dla ostatniego odcinka Północnej Obwodnicy Krakowa. Jego realizacja pozwoli na domknięcie drogowego pierścienia wokół stolicy Małopolski. Kraków będzie pierwszym miastem w Polsce, które będzie miało pełną obwodnicę.

Podczas briefingu prasowego wojewoda małopolski Łukasz Kmita przekazał wydaną decyzję dyrektorowi krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomaszowi Pałasińskiemu.

– Realizacja Północnej Obwodnicy Krakowa w pełnym jej wymiarze to historyczna chwila, której stajemy się uczestnikami. Ostatni odcinek rusztu komunikacyjnego wokół stolicy Małopolski pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się, nie wjeżdżając do miasta.
W znaczny sposób usprawni również ruch tranzytowy, wyprowadzając go z centrum Krakowa. Rządowi „dobrej zmiany” udało się przełamać impas w sprawie tej wyczekiwanej inwestycji. To będzie oddech dla Krakowa. Nie mieliśmy wątpliwości, że ta droga jest potrzebna
– podkreśla wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

– Sprawne procedowanie inwestycji infrastrukturalnych jest jednym z moich priorytetów. Dziękuję wszystkim, którzy pracowali przy sfinalizowaniu procedury wydania „zridów” umożliwiających realizację Północnej Obwodnicy Krakowa. Został w nie włożony ogrom pracy administracyjnej. To dzięki zaangażowaniu szeregu urzędników te decyzje stały się faktem – mówi wojewoda.

– To już ostatni „zrid”, czyli dokument pozwalający na realizację tego fragmentu obwodnicy, którego brakowało, by przystąpić do budowy całego odcinka Północnej Obwodnicy Krakowa S52 i jednocześnie kompletnego ringu wokół Krakowa – mówi Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Realizacja ostatniego odcinka obwodnicy Krakowa o długości ok. 330 m stanowi ważny fragment trasy S52 i S7. Odcinek ten połączy istniejące drogi krajowe DK79
i DK94 z drogami A4 i S7 położonymi poza granicami administracyjnymi Krakowa. Zadanie będzie realizowane w Krakowie.

Zakres inwestycji obejmuje m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S52, klasy S (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu);
  • budowę łącznic S52 na węźle Kraków-Mistrzejowice realizowanym w ramach budowy drogi ekspresowej S7;
  • budowę, rozbudowę dróg gminnych;
  • budowę wiaduktu drogowego;
  • budowę murów oporowych;
  • budowę ekranów akustycznych;
  • budowę infrastruktury technicznej;
  • rozbiórkę obiektów kubaturowych: budynków gospodarczych, altan działkowych, domów letniskowych, cieplarni i innych budowli.

Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności i oznacza, że inwestor może od razu przystępować do prac.

Fot. MUW

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności