Kobieta chciała wyjechać na Sylwestra w Bieszczady. Straciła pieniądze

Kobieta zaplanowała, że pod koniec grudnia wyjedzie na kilka dni nad Solinę. Przeszukując portal ogłoszeniowy znalazła – jak się jej wtedy wydawało – idealną ofertę domków z bali na wynajem. Kobieta postanowiła zarezerwować jeden z nich, w związku z tym skontaktowała się z osobą podającą się za właściciela obiektu, po czym wpłaciła 300 złotych zaliczki na wskazany numer rachunku bankowego.

Kiedy kobieta chciała dokładnie zapoznać się z ofertą, znalazła w internecie oficjalną stronę obiektu i zadzwoniła na numer kontaktowy. W trakcie rozmowy dowiedziała się, że jest już kolejną osobą, od której oszuści wyłudzili zaliczkę podszywając się pod właściciela domków. Ten prawdziwy wcale nie oferował wynajmu w tym terminie. Po tych ustaleniach kobieta próbowała nawiązać kontakt z osobą, do której przesłała pieniądze, ale włączała się tylko poczta głosowa.

Przypominamy, że w związku z epidemią do 27 grudnia br. obowiązuje ograniczenie prowadzenia działalności hotelarskiej.

Jeśli po tym terminie obostrzenia zostaną zniesione i zdecydujemy się na wyjazd, to zanim zarezerwujemy pobyt i wpłacimy pieniądze powinniśmy wnikliwie sprawdzić obiekt, do którego zamierzamy się udać.  Na co zatem zwrócić uwagę by uniknąć rozczarowania?

·        Dokładnie sprawdźmy dane hotelu, pensjonatu etc., postarajmy się zebrać na jego temat jak najwięcej informacji. Jeżeli w ogłoszeniu podano niewiele informacji np. tylko numer telefonu komórkowego, powinno to wzbudzić naszą czujność.

·        Atrakcyjne hotele czy pensjonaty kuszące znakomitą lokalizacją, wysokim standardem i jednocześnie niską ceną mogą okazać się obiektami, które wcale nie istnieją – porównajmy cenę wynajmu w różnych obiektach, sprawdźmy czy dany adres faktycznie istnieje.

·        Pamiętajmy, że opinie zadowolonych klientów dostępne na stronie internetowej, mogą być spreparowane przez oszusta, dlatego opinii na temat obiektu zasięgnijmy także z innych źródeł.

·        Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.

·        Zaliczkę wpłacajmy na konto bankowe. Poprośmy o wystawienie faktury, rachunku lub paragonu. Opór w wystawieniu dokumentu powinien wzbudzić nasze podejrzenia, co do uczciwości oferty.

·        Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją, potwierdzenia przelewów oraz e-maile, które wysyłaliśmy i które otrzymaliśmy.

·        Właściciel obiektu, który zauważy, że zdjęcia lub inne dane jego pensjonatu, domku czy apartamentu zostały skopiowane i wykorzystane na innej stronie oferującej noclegi, powinien po uprzednim zabezpieczeniu dowodu (print screen, wydruk), niezwłocznie interweniować u administratora strony celem zablokowania takiego ogłoszenia, a następnie złożyć stosowne zawiadomienie na Policji.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności