Dieta śródziemnomorska a zdrowe odżywianie dostępne w pudełkach

Artykuł sponsorowany

Dieta śródziemnomorska jest jedną z najzdrowszych diet, na jaką możesz się zdecydować. Oprócz efektów na wadze zapewni Ci też świetnie efekty zdrowotne. Badacze udowodnili, że to właśnie dieta śródziemnomorska jest tajemnicą długowieczności Włochów, Greków czy Hiszpanów. Żeby odżywiać się jak mieszkaniec południa Europy, nie musisz się tam przeprowadzać – większość z produktów zalecanych w diecie śródziemnomorskiej znajdziesz w box cateringu.

Na czym polega dieta śródziemnomorska?

Podstawą diety śródziemnomorskiej są świeże owoce i warzywa, ryby, produkty pełnoziarniste i mięso w ograniczonych ilościach. Jako tłuszczu w diecie używa się oliwy z oliwek, a zamiast dużej ilość soli przyprawy takie jak rozmaryn, bazylia, oregano czy tymianek. Dieta nie jest skomplikowana i nie składa się z wymyślnych produktów, ale zapewnia organizmowi wszystkich potrzebnych składników – owoce i warzywa zapewniają potrzebne witaminy i antyoksydanty, ryby i oliwa z oliwek zdrowe tłuszcze, a produkty pełnoziarniste błonnik. Produkty powinny być pieczone, duszone, gotowane na parze lub grillowane. Właśnie na takich zasadach opiera się też fit catering – zdrowe produkty, które służą Twojej wadze i zdrowiu, przygotowane w dietetyczny sposób.

Wielki plus diety? Możesz w niej spożywać makaron i wino! W diecie śródziemnomorskiej makaron łączony jest z warzywami lub rybą, a nie z tłustym sosem, dzięki czemu nie jest kaloryczny. Jeżeli do kolacji chcesz wypić lampkę czerwonego wina, nie ma problemu – wino w małych ilościach świetnie wpływa na organizm i Twój nastrój. Dieta śródziemnomorska powinna nas też nauczyć cieszenia się jedzeniem, jedzenia powoli i z rozwagą, dzięki czemu będziemy bardziej doceniać nasze potrawy, ale też jeść z umiarem.

Jaką dietę pudełkową wybrać, żeby spełniała ona zasady diety śródziemnomorskiej?

Wiele diet pudełkowych sporządzonych jest zgodnie z zasadami diety śródziemnomorskiej. Duża zawartość warzyw i owoców, produkty pełnoziarniste, ryby i zdrowe tłuszcze to podstawa każdej zdrowej diety. Zwróć uwagę na składniki diety, powinny się w niej znaleźć: pomidory, oliwa z oliwek, makarony pełnoziarniste, kasze, mięso z kurczaka, indyka, wołowina, cebula, czosnek, ryby, cukinie itp. Zarówno dieta śródziemnomorska, jak i fit catering, taki jak ten https://bedietcatering.pl/krakow/, proponują zbilansowane posiłki, zawierające wszystkie potrzebne człowiekowi składniki. Dieta pudełkowa stosuje też inne zasady diety śródziemnomorskiej – regularne posiłki o odpowiednich rozmiarach. Chociaż kiedy myślimy o Włochach czy Grekach, to od razu kojarzą nam się ich wieczorne biesiady, to na co dzień ich posiłki są małe i regularne. Objadanie się w wysokich temperaturach, jakie panują na Południu, nie jest wskazane i nie pozwoliłoby jego mieszkańcom na funkcjonowanie.

Dieta śródziemnomorska jest nie tyle dietą co sposobem żywienia. Chociaż nie mamy możliwości skorzystania z wszystkich lokalnych produktów, jakie są dostępne np. we Włoszech, możemy skorzystać z diet pudełkowych, które korzystają z wielu odkryć mieszkańców Południa.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności