Ponad 170 mln zł na remonty metodą nakładkową

Miasto od kilku lat do naprawy nawierzchni ulic stosuje tzw. metodę nakładkową, polega ona na wymianie jedynie jej wierzchniej warstwy. Na remonty dróg właśnie tą metodą wydano ponad 170 mln zł (od 2014 r.).

Metoda ma zastosowanie na tych ulicach, gdzie nie ma potrzeby ingerencji w głębsze warstwy drogi – jej podbudowę czy konstrukcję. W przypadku zniszczonej nawierzchni zamiast uzupełniać pojedyncze jej ubytki, po prostu wymienia się całą wierzchnią warstwę. Taka metoda jest trwalsza niż punktowa wymiana oraz zdecydowanie mniej kosztowna niż np. przebudowa. Położenie nakładki sprawia, że ulica wygląda jak nowa.

Realizacja prac metodą nakładkową wymaga odpowiednich warunków pogodowych, drogowcy zwykle zaczynają wczesną wiosną i kończą późną jesienią. Na remonty jezdni właśnie tą metodą wydano ponad 170 mln zł (od 2014 r.). Do tzw. nakładki kwalifikowane są całe ulice bądź ich fragmenty. Dodatkowo zanim pojawi się nowa nawierzchnia, drogowcy wymieniają krawężniki, poprawiają chodniki, regulują studzienki kanalizacyjne. Wymiana nawierzchni sprawia, że ulica wygląda jak po gruntownej przebudowie i służy przez kolejne lata.

Mapa – Remonty nakładkowe 2020 r.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności