Tablice informacyjne po nowemu

W środę, 23 września wchodzi w życie uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie obowiązku umieszczania na tabliczce z numerem porządkowym budynku nazw dzielnic.

Uchwała wprowadza obowiązek umieszczania na tabliczce nazwy dzielnicy administracyjnej, na terenie której znajduje się budynek, z pominięciem słowa „Dzielnica” oraz bez skrótu „Dz.”, tj. np. dla Dzielnicy I Stare Miasto wymagane jest dodanie na tabliczce adresowej napisu „I Stare Miasto”.

Obowiązek ten dotyczy nowo nadawanych numerów porządkowych, bądź podmiotów wymieniających tabliczkę z numerem porządkowym.

Uchwała ma na celu uporządkowanie informacji znajdujących się na tabliczkach z numerami porządkowymi z uwagi na panującą w tym zakresie niespójność i dezinformację.

Docelowo, po etapie pilotażu (IV kwartał 2020 r.) i konsultacji społecznych (I kwartał 2021 r.) oraz uchwaleniu Systemu Informacji Miejskiej (SIM) przez Radę Miasta Krakowa, Zarząd Transportu Publicznego planuje nieodpłatne przekazywanie projektów graficznych tablic adresowych mieszkańcom chętnym na dostosowanie tablicy adresowej do wymogów SIM.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności