Od dziś duże zmiany organizacji ruchu na ul. Opolskiej

Uwaga kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej: w nocy z 18 na 19 września zmieni się tymczasowa organizacja ruchu na 250-metrowym odcinku ul. Opolskiej – od skrzyżowania z ul. Pleszowską w kierunku zachodnim. Do grudnia zamknięta będzie północna jezdnia arterii. Dwustronny ruch będzie się odbywał z wykorzystaniem trzech pasów jezdni południowej.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej wkracza w kolejną fazę. Od soboty, 19 września rozpoczną się prace związane z budową pierwszego, północnego fragmentu tzw. kanału przełazowego. Jest on niezbędny do wykonania sieci ciepłowniczej, która będzie zasilać całą dzielnicę Prądnik Biały. Wykonanie tego elementu infrastruktury pozwoli wykonawcy linii tramwajowej do Górki Narodowej na rozpoczęcie budowy tunelu wzdłuż ul. Opolskiej.

W związku z tym, w nocy z 18 na 19 września wprowadzone będą duże zmiany w tymczasowej organizacji ruchu na 250-metrowym odcinku ul. Opolskiej od skrzyżowania z ul. Pleszowską w kierunku zachodnim. Ruch prowadzony będzie po jezdni południowej z wykorzystaniem trzech pasów: w kierunku zachodnim przejazd będzie się odbywał z wykorzystaniem dwóch pasów, w kierunku wschodnim z wykorzystaniem jednego pasa ruchu.

Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.

Ponadto wprowadzone będą następujące zmiany:

Skrzyżowanie ulic Opolskiej i Pleszowskiej

  • wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
  • zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską (kierunek Nowa Huta) – kierowcy poruszający się w kierunku Nowej Huty i zamierzający jechać na północ (Zielonki), powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza; dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnickią i ul. Nad Sudołem
  • zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską (kierunek Nowa Huta) – z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice); pojazdy jadące do Nowej Huty powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską przez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada
  • w celu zapewnienia płynności ruchu na planowanym zwężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką
  • przeniesienie przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta: przed skrzyżowanie ul. Opolskiej i Prądnickiej

Skrzyżowanie ulic Opolskiej i Prądnickiej

  • tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej, jednocześnie czasowo zamknięte będzie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Kierowcy będą mieli do dyspozycji alternatywną trasę dla zwężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim, z wykorzystaniem ulic Batalionu „Skała” AK – Bratysławska – Prądnicka
  • tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Opolskiej i Prądnickiej, a komunikacja piesza będzie zapewniona po chodniku oraz na wspomnianym wyżej tymczasowym przejściu dla pieszych

Zmiany w kursowaniu linii aglomeracyjnych:

  • nr 207, 227, 237, 297 – w kierunku miejscowości podkrakowskich będą kursować bez zmian; w kierunku pętli „Krowodrza Górka” po trasie czasowo zmienionej: do przystanku „Glogera” bez zmian, a następnie: ul. Glogera, ul. Zielińska, ul. Pachońskiego, ul. Wyki, ul. Batalionu „Skała” AK, ul. Krowoderskich Zuchów – „Krowodrza Górka”. Na zmienionym odcinku trasy linie będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach. Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności