Miasto ubiega się o dofinansowanie w ramach programu Kolej+

Kraków zgłosił trzy projekty w zakresie punktowej infrastruktury kolejowej do programu Kolej+. W jego ramach miasto może uzyskać dofinansowanie do budowy węzła komunikacyjnego Kraków Lubocza, kładki pieszo-rowerowej w rejonie stacji Kraków Bonarka, przystanku kolejowego Kraków Piastów.

Nabór projektów zgłaszanych przez samorządy prowadziła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Spółka we współpracy z samorządami będzie realizować wybrane w ramach programu dofinansowania przedsięwzięcia służące rozwojowi sieci połączeń kolejowych.

Miasto przystąpiło do Programu zgłaszając trzy projekty w zakresie punktowej infrastruktury kolejowej:

  • „Budowa węzła komunikacyjnego w rejonie przystanku kolejowego Kraków Lubocza” – w ramach tego zadania skomunikowany zostałby przystanek kolejowy Kraków Lubocza z parkingiem typu Park+Ride i komunikacją tramwajową;
  • „Budowa kładki pieszo-rowerowej w rejonie stacji Kraków Bonarka (etap II)” – realizacja przedsięwzięcia umożliwiłaby połączenie peronu kolejowego stacji Kraków Bonarka z przystankami komunikacji zbiorowej;
  • „Budowa kolejowego przystanku osobowego Kraków Piastów wraz z niezbędną infrastrukturą dla obsługi ruchu pasażerskiego”

Program Kolej+ przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego dzięki możliwości uzupełniania sieci kolejowej o nowe połączenia, które przede wszystkim zapewnią pasażerom dostęp do komunikacji międzywojewódzkiej. Wnioski można było zgłaszać do 26 sierpnia.

Do Programu można było zgłaszać:

  • projekty liniowe dotyczące liniowej infrastruktury kolejowej (modernizacja/rewitalizacja/odtworzenie/budowa nowych linii kolejowych);
  • projekty punktowe dotyczące punktowej infrastruktury kolejowej (łącznice, mijanki, tzw. dynamiczne mijanki, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, optymalizacja układów torowych, infrastruktura obsługi pasażerskiej tj. przystanek osobowy, peron).

Program Kolej+ adresowany jest do samorządów. Na jego realizację przeznaczonych zostało prawie 6,6 mld zł w latach 2019-2028.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności