Po raz pierwszy w historii będzie kursował potrójny skład wagonów w Krakowie!

W niedzielę, 30 sierpnia na Krakowskiej Linii Muzealnej po raz pierwszy w historii będzie kursował potrójny skład wagonów złożony z gdańskiego Ringa oraz doczep KSW i ND.

W takiej konfiguracji te wagony mogły kursować jedynie w Gdańsku, a i to z pewnością niezwykle rzadko. Teraz okazję do podróży takim nietypowym składem będą mieli krakowianie i turyści, którzy przyjadą do stolicy Małopolski. Co ciekawe każdy z tych tramwajów ma czerwoną barwę (warto wiedzieć, że w przeszłości, w latach 50-tych XX w. część tramwajów w tym kolorze kursowała również w Krakowie, co potwierdzają m.in. pocztówki z tego okresu).

Decyzja o wysłaniu na KLM aż trzech wagonów jest podyktowana troską o komfort i bezpieczeństwo miłośników zabytkowych pojazdów. Dodatkowy wagon to jednocześnie więcej dostępnych miejsc dla pasażerów i możliwość zachowania większego dystansu.

Zabytkowe tramwaje będą kursować z przystanku Dajwór do Cichego Kącika (odjazdy z przystanku Dajwór o godz. 10.52, 12.52, 14.52, 16.32, odjazdy z Cichego Kąciak o godz. 11.52, 13.52, 15.52 i 17.32). Trasa KLM w najbliższą niedzielę będzie taka sama jak tydzień temu, a więc: Dajwór – św. Wawrzyńca – Starowiślna – most Powstańców Śląskich. – pl. Bohaterów. Getta – Na Zjeździe – Limanowskiego – most Piłsudskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Dominikańska – pl. Wszystkich Świętych – Franciszkańska – Straszewskiego – Piłsudskiego – al. 3 Maja – Cichy Kącik (powrót: Cichy Kącik – al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Poczta Główna – św. Gertrudy – Stradomska – Dietla – Starowiślna – Dajwór).

Przypomnijmy, że Ring to wagon pochodzący z lat 30-tych XX wieku. Był eksploatowany w Gdańsku do lat 60. XX wieku. W Krakowie podczas renowacji wagon uzyskał wyglądu jaki miał w okresie powojennym ubiegłego wieku. Był to pierwszy tramwaj w kolekcji zabytkowych pojazdów MPK SA w kolorze czerwonym.

Historyczny tramwaj doczepny typu KSW pochodzi z lat 40-tych XX wieku. Do końca wojny, czyli do maja 1945 roku, wyprodukowano zaledwie 97 wagonów silnikowych oraz 101 przyczep tego typu. Wyprodukowane wagony trafiły do siedemnastu niemieckich miast i okupowanej Europy (w tym do Gdańska, Katowic i Poznania).  Wagon doczepny ND o numerze 538 pochodzący z 1952 roku został oddany do użytku po remoncie w 1993 roku. Posiada oryginalną drewnianą zabudowę produkowaną przez fabrykę w Chorzowie.

Pasażerowie KLM mają obowiązek posiadania maseczek. Podobnie jak w innych pojazdach także na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limit osób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkich dostępnych miejsc). Zabytkowe tramwaje są dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy, których dotykają pasażerowie.

Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.

Fot. MPK

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności