Nowa rzeczywistość na lotnisku. Podsumowanie lipca

W lipcu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 205 622 pasażerów, to o 74 % mniej
 w stosunku do lipca 2019 roku. Łącznie od początku 2020 roku obsłużono 1 754 684 pasażerów czyli o 2,84 mln. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

 „Przez cały lipiec do Kraków Airport powracali kolejni przewoźnicy, oferujący wiele połączeń interesujących dla pasażerów i strategicznych dla odbudowy ruchu turystycznego Krakowa
 i Małopolski”. – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
 „Cieszy nas widok pasażerów, którzy zaufali podniebnym podróżom i często całym rodzinami powracają na krakowskie lotnisko, korzystając z wakacyjnej siatki połączeń’. – dodał Radosław Włoszek, prezes  zarządu Kraków Airport.

Dużą popularnością w sezonie LATO 2020 cieszą się: Grecja, Włochy i Chorwacja, czyli miejsca oferujące morze, słońce i znakomitą kuchnię. Polskie Linie Lotnicze LOT proponują aż 11 nowych kierunków i wyjątkowe miejsca do spędzenia wymarzonego urlopu np. Zakhyntos, Zadar, Saloniki, Santorini czy Chania. #PROSTOZKRAKOWA pasażerowie chętnie wybierają także polskie wakacyjne kierunki takie jak Olsztyn Mazury czy Gdańsk.

Do siatki połączeń Kraków Airport powróciły także połączenia na Ukrainę, takie jak Kijów, Charków, Zaporoże oraz do Wielkiej Brytanii czyli m.in.: Londyn, Manchaster, Birmingham czy Edinburgh. Zgonie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lipca nadal nie można podróżować do Portugali, Szwecji, a także Czarnogóry.

Pierwsze tygodnie po wznowieniu lotów pasażerskich pozwoliły na obserwację nowej rzeczywistości związanej z reżimem sanitarnym obowiązującym przeciwko rozprzestrzenianiu
 się COVID-19 w portach lotniczych, jak i na pokładach samolotów. Pasażerowie wykazują zrozumienie dla wprowadzonych obostrzeń i stosują się do zasad sanitarnych obowiązujących na terenie lotniska. Obserwujemy także rosnące zainteresowanie zakupem środków ochrony osobistej, pasażerowie głównie zaopatrują się w maseczki wielokrotnego użytku.

W badaniu opinii prowadzonym wśród pasażerów, aż 85% pozytywnie ocenia poczucie bezpieczeństwa podczas przebywania na terenie lotniska, co utwierdza nas we właściwych środkach podejmowanych przez Kraków Airport w zakresie przestrzegania zasad sanitarnych.
Nie zanotowaliśmy żadnych incydentów związanych z łamaniem zasad sanitarnych. Pracownicy lotniska, linii lotniczych, przedsiębiorcy współpracujący z Kraków Airport także wspólnie koordynują przestrzeganie i kontrolowanie nowych  zasad  bezpieczeństwa.

Przykładem międzynarodowej współpracy jest deklaracja Aviation Industry Charter for COVID-19, zainicjowana i przygotowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), którą Kraków Airport podpisał jako pierwszy port lotniczy w Polsce. Głównym celem deklaracji jest stosowanie i promowanie nowych zasad bezpieczeństwa przez operatorów lotniczych oraz zarządzających lotniskami. Podpisane deklaracji jest czytelnym sygnałem dla przewoźników, użytkowników i pasażerów o pełnej gotowości lotniska do bezpiecznego  wykonywania  operacji. To także koordynacja działań z władzami krajowymi w celu ograniczenia ryzyka, stałe monitorowanie oraz udoskonalanie zasad.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności