Na ul. Wielopole powstał kontrapas dla rowerów, czyli jednokierunkowy pas ruchu umożliwiający jazdę „pod prąd”. Jeździmy nim tylko w kierunku ul Dietla, w przeciwną stronę jeździmy w ruchu ogólnym, czyli razem z samochodami.
Pas został na całej długości wyróżniony na czerwono, żeby podkreślić obecność rowerzystów, jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w innych miastach, dotąd rzadziej w Krakowie.
Wjazd od strony ul. Westerplatte odbywa się przez przejazd wyznaczony na północ od przystanku tramwajowego, dzisiaj ekipa kończy prace brukarskie i przejazd powinien być gotowy za kilka-kilkanaście godzin – informuje ZDMK.
ZDMK nie zdecydował się na wyznaczenie wjazdu na wprost w Wielopole, ponieważ kierowca wyjeżdżający z Wielopole, czy motorniczy ze Starowiślnej nie wiedzieliby, czy rowerzysta wyjeżdżający z Westerplatte lub Siennej jedzie w Starowiślną czy Wielopole. Byłoby to niebezpieczne.
Wiemy, że w kierunku centrum zabrakło przestrzeni na umożliwienie omijania stojących w kolejce do skrzyżowania samochodów, ale mamy w tym miejscu przystanek dla autokarów i należało go utrzymać. Będzie po prostu jak wcześniej. Kontrapas został wyznaczony z pasem buforowym po stronie zachodniej, ponieważ mogliśmy dzięki temu zachować więcej miejsc parkingowych. Lepiej byłoby po drugiej stronie, ale niestety musimy czasem szukać kompromisów. – zaznacza ZDMK
Fot i info ZDMK