Aby ułatwić kontakt telefoniczny w najważniejszych aktualnie sprawach, od 18 marca ZUS uruchomił trzy nowe linie tematyczne pod nowymi numerami telefonów
Pierwszy nr telefonu 22 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
Drugi nr telefonu 22 290 87 02
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
Trzeci nr telefonu 22 290 87 03
- obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Pod tymi numerami ZUS jest dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15
Nadal do dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.
Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
- 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
- 2 – Renty i emerytury,
- 3 – Zasiłki,
- 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
- 5 – Informacje dla płatników,
- 7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
- 9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji