MPK w Krakowie testuje nowy hybrydowy autobus

MPK w Krakowie testuje nowy hybrydowy autobus

Dzisiaj, 17 maja MPK SA w Krakowie rozpoczęło dwutygodniowy test hybrydowego autobusu Solarisa wyposażonego w szeregowy system HybriDrive. Autobus będzie kursował na linii nr 252 z Os. Podwawelskiego do Kraków Airport.


To co wyróżnia ten pojazd to silnik elektryczny zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. 


Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu..
Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.


Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

Parametry autobusu:

Długość 12 000 mm
Szerokość 2 550 mm
Wysokość 3 100 mm
Silnik elektryczny BAE HDS 100 
Moc maksymalna 190 kW
Klimatyzacja Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy
Miejsca siedzące 25
Liczba miejsc stojących 67

Foto MPK

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności