Co dalej z CH Plaza?

Co dalej z CH Plaza?

Nasi czytelnicy coraz częściej zadają pytania co będzie dalej z CH Plaza? Prac żadnych nie widać, a coraz więcej sklepów się zamyka…

Pierwsze prace związane z techniczną przebudową instalacji były prowadzone w październiku i listopadzie. Teraz podpisywane są kolejne umowy z nowymi najemcami.
W tej chwili finalizowany jest proces podpisywania umowy z firmą, która wykona zasadniczą część przebudowy – informuje przedstawiciel firmy Brandscope

  • Plaza zmienia się w Fashion Outlet Kraków, a przebudowa będzie bardzo znacząca.
  • Obiekt zyska dzięki drogim i typowym dla przestrzeni luksusowych materiałom wykończeniowym.
  • Zmieni się układ wnętrza, a gruntownie odświeżone zostanie otoczenie budynku. Całość zupełnie odmieni tę część miasta.

Elewacja zmieni się nie do poznania

Budynek zyska po przebudowie indywidualny, odmienny od obecnego charakter, który będzie go wyróżniał na tle okolicznej zabudowy. Stanie się tak dzięki nowym materiałom wykorzystanym do przebudowy elewacji. Będą to przede wszystkim płyty aluminiowe, szkło i siatka cięto ciągniona, która uwypukli tektonikę bryły. Jej walory estetyczne będą dodatkowo podkreślone przez nowoczesne rozwiązania w zakresie iluminacji. Odnowiony zostanie kamień, który nadaje budynkowi prestiżową stylistykę.

Kamień elewacyjny i nowe, wysokiej jakości materiały oraz zastosowanie ciepłych kolorów sprawią, że budynek zyska niepowtarzalny, przyjemny wygląd. Dzięki prostym kształtom, zastosowaniu aluminiowej pokrywy z geometrycznym wzorem w kolorze brązu i białej, ryflowanej fasady, obiekt będzie przypominał klasyczny, ale nowoczesny budynek w stylu art deco i Bauhaus – mówi MA Andras Fullar z biura Kroh&Partner, które odpowiada za projekt.

Zmieniony układ parteru i nowa aranżacja

W przebudowywanym budynku zmieni się układu funkcjonalny parteru. Do dyspozycji klientów będą dwa równoległe pasaże, powstanie też nowy, regularny, prostokątny plac wewnętrzny. Dodatkowa klatka schodowa będzie prowadziła do nowego wejścia, zlokalizowanego po wschodniej stronie placu. Zbudowana zostanie także szeroka pochylnia i taras wejściowy.

Powiększeniu ulegnie powierzchnia witryn sklepowych. Projekt wewnętrznych portali to inspiracja historyczną zabudową. Wrażenie zabytkowego miasta potęgują masywne ściany i filary. Przy planowaniu wnętrza, celem było uzyskanie wrażenia wysokiej jakości i trwałego stylu, ze zwróceniem uwagi na detale formy i kolorów, odpowiadające przeznaczeniu i różnorodnym funkcjom obiektu.

Duża ilość zieleni i roślin w połączeniu z kamiennymi powierzchniami oraz przenikającym przez szklane dachy światłem dziennym utworzy komfortową i naturalną atmosferę w całej strefie handlowej z wyodrębnionym, dobrze funkcjonującym miejscem spotkań – Agorą.

Nie tylko na elewacji, ale także we wnętrzu budynku zostaną zastosowane wysokiej jakości materiały, które wprowadzą nową jakość w tej części miasta.

W przypadku aranżacji wnętrz celem było stworzenie oazy dobrego samopoczucia o zrównoważonym wzornictwie i dopracowanych detalach. Marmurowe powierzchnie na podłogach i ścianach to brązowy Emperador i biała Calacatta. Na elementach pod sufitem zastosowana będzie boazeria z drewna orzecha amerykańskiego. Liczne, bardzo wygodne skórzane sofy w turkusowym kolorze oraz potężne żyrandole w kolorze miedzi nadadzą wnętrzu szczególną jakość architektoniczną. Kolorystyka (turkus, złoto, jasnoniebieski i piaskowy), wprowadzi radość i wakacyjną atmosferę i będzie zapraszała do budynku, zwiększając przyjemność zakupów i przebywania w takim otoczeniu – mówi MA Andras Fullar z biura Kroh&Partner.

Więcej miejsca na strefę gastronomiczną

 Chociaż zmiany na piętrze będą mniej radyklane i wynikające głównie ze zmian na parterze, zyska część gastronomiczna – stanowić będzie duże i ważne miejsce w nowym obiekcie. Obecny food court zostanie poddany transformacji, funkcja gastronomiczna zostanie powiększona do połowy długości nowego pasażu. Znacznie wzrośnie więc powierzchnia dedykowana jako strefa konsumpcyjna przypisana poszczególnym lokalom gastronomicznym. Pod letnią gastronomię wykorzystywana też będzie część tarasu wejściowego.

Fashion Outlet Kraków w liczbach: nowe materiały elewacyjne – płyty aluminiowe 3000 m2, szkło 3000 m2, siatka cięto ciągniona 500 m2.

Foto. Materiały prasowe

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności