Timberland wspiera krakowską zieleń

Timberland wspiera krakowską zieleń

Jak wielki wpływ mogłoby mieć przeznaczenie jednego dnia na pomoc środowisku? Jakie zmiany jesteśmy w stanie wprowadzić w miastach, w których żyjemy? W ramach akcji  „Timberland Wspiera”, wolontariusze z całej Polski postanowili to sprawdzić, uczestnicząc we wspólnym sadzeniu bluszczu na Placu Szczepańskim i sprzątaniu Parku Jordana.

4 października br. zespół Timberland Polska wraz z Zarządem Zieleni Miejskiej w Krakowie zainicjował wspólne działania na rzecz przestrzeni miejskiej, z której korzystamy każdego dnia. Wolontariusze z całej Polski, w ramach akcji „Timberland Wspiera”, zasadzili ponad 1300 sadzonek bluszczu na Pl. Szczepańskim oraz zrobili jesienne porządki na ponad 20 ha Parku Jordana.

Celem inicjatywy było polepszenie jakości życia i funkcjonowania na terenach  uczęszczanych przez mieszkańców Krakowa, które służą zarówno rodzinnemu wypoczynkowi, jak i wydarzeniom kulturalnym. Dodatkowo działania te przyczyniły się do wsparcia walki z zanieczyszczeniami i smogiem w samym centrum miasta – mówi Joanna Zając-Cekiera, Marketing Manager Grupy MIG, wyłącznego dystrybutora marki Timberland w Polsce.

Na Placu Szczepańskim posadzono bluszcz, którego pnącza pozostaną zielone również zimą. Co ważne, jest to roślina słynąca z dobroczynnego wpływu na środowisko ze względu na zdolność pochłaniania zanieczyszczeń, w tym metali ciężkich, jak benzen, formaldehyd, trichloroeten, toluen czy ksylen.  

Natomiast sprzątanie znacznej części liczącego ponad 21 hekatarów terenu Parku im. Henryka Jordana pomogło przygotować ten popularny kompleks rekreacyjno-wypoczynkowy na nadejście zimy i jest odpowiedzią na to, jak „Timberland Wspiera” nie tylko środowisko, ale również… jesienne porządki w mieście.

Tym samym, zdecydowanie  wzrosła ilość antysmogowego bluszczu na Placu Szczepańskim i znacząco zmalała ilość liści w Parku Jordana.

 

Dlaczego Timberland Wspiera?

Timberland na każdym kroku przypomina, że zaangażowanie w ochronę środowiska oraz społecznie odpowiedzialna produkcja wpisane są w DNA firmy. W ramach strategii odpowiedzialnego biznesu pracownicy Timberland Polska, którego właścicielem jest firma Marketing Investment Group, niosą pomoc i wsparcie od 2005 roku. W ramach pełnopłatnego wolontariatu pracowniczego, odbyło się już 18 cyklicznych wydarzeń charytatywnych, które odpowiadają ponad 15 000 godzin przepracowanych na rzecz społeczeństwa i środowiska! Nieprzypadkowo logo i nazwa marki nawiązują do motywu przyrody – recyklingowe materiały znajdziemy, zarówno w modelach obuwia, jak i odzieży oraz akcesoriów. Cele Timberland na nadchodzący okres? Redukcja zanieczyszczeń podczas produkcji, zasadzenie 10 mln drzew na całym świecie i udział 80% pracowników firmy w wolontariacie. Do realizacji tego planu marka zbliżyła się już 4 października.