Zgodnie z regulaminem zakres bezpłatnych usług i napraw obejmuje:
- wymianę żarówek, obsadzenie lub wymiana wyrwanych gniazdek lub włączników elektrycznych;
- wymianę uszczelek w przeciekających kranach; wymianę pokręteł baterii, słuchawek, węży prysznicowych; przetykanie lub udrożnienie odpływu; wymianę wężyków, syfonu, spłuczki, rury spiro lub deski sedesowej; uszczelnienie silikonem przecieków przy wannie, brodziku, umywalce; odpowietrzenie kaloryferów;
- montaż lub wymianę zamków, zasuw, łańcuchów drzwiowych, wymianę klamek, regulację opadniętych drzwi; montaż i demontaż mebli;
- naprawę lub wymianę zawiasów drzwi, drzwiczek, szaf; wymianę lub naprawę gałek i uchwytów; sklejenie lub skręcenie zepsutych krzeseł, stolików, mebli; osadzenie kołków rozporowych pod szafki, półki, obrazy; wieszanie: obrazów, luster, rolet, półek, karniszy, suszarek łazienkowych; uszczelnienie okien, drzwi;
- uzupełnienie drobnych ubytków, szczelin w tynku, podmalowanie ubytków.
Obowiązuje zasada, że materiały niezbędne do wykonania prac dostarcza osoba, której udzielana jest pomoc. Senior nie musi się natomiast martwić o narzędzia, którymi posłuży się fachowiec, bo te zapewni MOPS.
Aby skorzystać z usług programu „Złota rączka”, wystarczy zadzwonić pod numer 12 616 78 14, wskazać, jakiego rodzaju pomoc jest potrzebna, podać dane kontaktowe i wiek oraz opisać swoją sytuację. Zgłoszenia przyjmują pracownicy Biura MOWIS. Jeśli po wstępnej weryfikacji zgłoszenia osoba dzwoniąca zostanie zakwalifikowana do programu, pracownicy MOPS skontaktują się z nią w celu umówienia wizyty. Wszystkie zrealizowane usługi potwierdzane są pisemnie – zgodnie z protokołem wykonania naprawy.
Info UMK