Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą Logihub – dystrybutora suplementu diety Green Magma, który miał sprzyjać odchudzaniu. Urząd zakwestionował reklamy tego środka spożywczego, pojawiające się w prasie, telewizji i internecie od 2015 roku. Zastrzeżenia wzbudziły m.in.:
1. Niekończąca się promocja. Green Magma była reklamowany hasłami, które sugerowały, że konsument może kupić suplement po atrakcyjnej cenie tylko w danym momencie. Tymczasem, jak ustalił urząd, Green Magma nigdy nie był oferowany po tak wysokich cenach, a rzekoma promocja trwała nieprzerwanie od sierpnia 2015. Przykładowe hasła: „Promocja kończy się dzisiaj”, „Taka okazja więcej się nie powtórzy”, „Normalna cena skutecznej kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł”, „Dzisiaj z uwagi na ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł”.
– Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
2. Wyjątkowy produkt. W reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować szczególne właściwości tego suplementu. Jak się okazało, nie są poparte żadnymi badaniami. Przykładowe hasła: „Działa już po 3 dniach”, „Zrzucisz nawet 20 kilogramów”, „W Stanach Zjednoczonych Green Magma stosowana jest przez ponad 50% odchudzających się kobiet”.
– Zapewnienia o działaniu suplementów diety, ich popularności, powinny być rzetelne i prawdziwe. Konsument ufa reklamie i mógłby nie kupić Green Magmy, gdyby przekaz zawierał inne informacje – uważa Marek Niechciał.
Przykładowa reklama internetowa:
Logihub zobowiązał się do zmiany praktyk, dlatego uniknął kary fiansowej. Przedsiębiorca nie będzie używał w reklamach haseł, które wzbudziły wątpliwości urzędu. Poza tym odda konsumentom połowę ceny tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Wyślij wiadomość i skan paragonu na adres dytrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl. Wszystkie zakwestionowane praktyki opisane są w decyzji prezesa UOKiK. Czym są suplemety diety? Czytaj w poradniku urzędu.
Dodatkowe informacje dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka, płatna wg stawek operatora
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Info i fot UOKIK
Alma na Pilotów odlicza dni do zamknięcia [ZDJĘCIA]
reklama Jeżeli chcecie zrobić zakupy w delikatesach Alma przy ulicy Pilotów w Krakowie, to…Dziś rolkarze opanują Kraków. Chwilowo wstrzymany będzie ruch [TRASA]
Dziś, 25 kwietnia ulicami Krakowa przejadą rolkarze. Start wydarzenia zaplanowano na godzi…UTRUDNIENIA! Zderzenie tramwaju z samochodem dostawczym
Wprowadzono zmiany w kursowaniu niektórych linii tramwajowych w Krakowie. Doszło do zderze…
Alma na Pilotów odlicza dni do zamknięcia [ZDJĘCIA]
Jeżeli chcecie zrobić zakupy w delikatesach Alma przy ulicy Pilotów w Krakowie, to pozosta…Dziś rolkarze opanują Kraków. Chwilowo wstrzymany będzie ruch [TRASA]
Dziś, 25 kwietnia ulicami Krakowa przejadą rolkarze. Start wydarzenia zaplanowano na godzi…UTRUDNIENIA! Zderzenie tramwaju z samochodem dostawczym
Wprowadzono zmiany w kursowaniu niektórych linii tramwajowych w Krakowie. Doszło do zderze…