Dofinansowanie budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej

Dofinansowanie budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu poinformował, że  podpisał umowę na dofinansowanie inwestycji „Budowa linii tramwajowej KST etap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. opolskiej w Krakowie”. Całkowita wartość tego projektu to blisko 379 milionów złotych. Unijne dofinansowanie wyniesie ponad 151 milionów.

Prace obejmą budowę nowej linii tramwajowej z os. Krowodrza Górka do os. Górka Narodowa, przebudowę układu drogowego i skrzyżowań wzdłuż przebiegu trasy oraz budowę 3 parkingów funkcjonujących w systemie P&R (w tym jeden wielopoziomowy) i terminala autobusowo-tramwajowego.

Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia zatłoczenia motoryzacyjnego w mieście, poprawy płynności ruchu i ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne. Całość zadań infrastrukturalnych polega na wykonaniu robót torowych, drogowych, wodociągowych, energetycznych, odwodnieniowych, gazowych, szaty roślinnej, wraz z systemem monitoringu miejskiego.

Projekt swoim zakresem obejmuje:

– budowę nowej linii tramwajowej oraz przebudowę istniejącej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą (sieć trakcyjna, podstacje trakcyjne, sieci energetyczne itp.), przystankami tramwajowymi i zatokami autobusowymi

– przebudowę pętli tramwajowej Krowodrza Górka oraz budowę pętli autobusowo-tramwajowej Górka Narodowa wraz z terminalem autobusowo-tramwajowym po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki i parkingiem wielopoziomowym w systemie P&R

– budowę miejsc postojowych w systemie P&R w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka
i skrzyżowania Trasy Wolbromskiej z ul. Pachońskiego oraz w rejonie pętli na Górce Narodowej

– budowę dwóch parkingów w systemie P&R w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka i przy skrzyżowaniu dróg w śladzie Trasy Wolbromskiej z ul. Pachońskiego

– budowę obiektów inżynierskich: tunelu w ciągu ul. Opolskiej, wiaduktu nad ul. Nad Sudołem, mostu na potoku Sudoł, kładki pieszej nad Trasą Wolbromską, mostu na rzece Białucha, mostu pełniącego funkcję przepustu na potoku Bibiczanka, wiaduktu kolejowego

– budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu: sieci telekomunikacyjnej, kanalizacji ogólnospławnej, sanitarnej, deszczowej, sieci wodociągowej, gazowej i ciepłowniczej, technologicznych kanałów przełazowych, oświetlenia drogowego.

– budowę, rozbudowę i przebudowę układu drogowego w rejonie inwestycji

– wykonanie innych niezbędnych prac budowlanych

– rozbudowę i integrację Inteligentnego Systemu Transportowego (systemy monitoringu, sygnalizacji świetlnej, informacji pasażerskiej, obszarowego sterowania ruchem).

Info ZIKiT

Foto Flickr

reklama
Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności