Asystent wspomagający kontakty osób niepełnosprawnych z urzędami i innymi podmiotami publicznymi

Od 1 czerwca osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą na terenie Krakowa skorzystać z usług osobistego asystenta, który pomoże im załatwić sprawę w urzędzie, szpitalu, na poczcie lub w innej instytucji. Ruszył nowy projekt „Asystent wspomagający kontakty osób niepełnosprawnych z urzędami i innymi podmiotami publicznymi” realizowany przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego.

Wsparcie, z którego można skorzystać, skierowane jest do osób z niepełnosprawnościami wzroku (posiadających orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem na wzrok) i obejmuje asystenturę podczas kontaktów z urzędami, szpitalami i innymi tego typu podmiotami publicznymi.

Przykładowo – potrzebujesz załatwić sprawę w magistracie, ale obawiasz się:

  • problemów związanych z dotarciem do urzędu, oddalonego od twojego miejsca zamieszkania,
  • poruszania się w tłumie ludzi i pomiędzy licznymi okienkami,
  • niedostępnej informacji na miejscu?

A może potrzebujesz, aby ktoś zaufany przeczytał ci dokument, który otrzymasz na miejscu do podpisania czy wypełnienia? Właśnie w tego typu sprawach pomoże Ci przydzielony asystent, z którym sprawnie załatwisz potrzebną sprawę.

Ze wsparcia skorzystać mogą mieszkańcy Krakowa, ale także osoby zamieszkałe poza miastem, którzy mają do załatwienia sprawy urzędowe.

Aby skorzystać ze wsparcia, trzeba skontaktować się z fundacją celem umówienia terminu realizacji usługi. Potrzebę pomocy ze strony asystenta należy zgłaszać kilka dni wcześniej, gdyż liczba pracowników jest ograniczona. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.firr.org.pl.

Projekt realizowany jest w ramach projektu „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych”, który realizuje Polskie Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Załaduj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności