Nevelo to w całości nowa konstrukcja. Zastosowano w nim innowacyjny układ zawieszenia – 2 człony skrajne, każdy z nich oparty na jednym wózku napędowym połączono przegubowo z członem środkowym opartym na dwóch wózkach tocznych. Tramwaj ma klimatyzowane wnętrze, systemy monitoringu i informacji pasażerskiej.
Jednorazowo może przewieźć do 235 osób w tym 60 na miejscach siedzących.
Producent wprowadził w nim kilka modyfikacji wynikających z dotychczasowej eksploatacji pojazdu i sugestii zaproponowanych przez krakowskiego przewoźnika. Tramwaj zyskał też nowe, firmowe barwy zewnętrzne oraz nową kolorystykę wnętrza.
Warto przypomnieć, że MPK SA rozpoczęło testy tramwaju Nevelo w czerwcu 2013 roku. Zgodnie z umową wagon po ponad 2,5 roku eksploatacji na krakowskich torowiskach wrócił do nowosądeckiej fabryki. Teraz znów będzie woził krakowian
Info MPK, foto Wikipedia